marihuana a sex a potence
tina
Dobrý bden, mám na vás takový dotaz. S přítelam jsme té,ěř dva roky, celou dobu kouří marihuanu. Užívá ji od svých cca 15 let, od 18 pravidelně, teď je mu 25. Ráda bych věděla, jak je to po takové době užívání s erekcí a hlavně možností mít děti. Když jsme spolu začali chodit, erekce byla v pořádku, ale teď, po těch dvou letech, poznám, že už to není ono a také mám strach, že jednou kvůli tomu nebude moci mít děti. Chtěla bych proto vědět, jak to funguje, když přestane hulit a po jaké době, a pokud je tam nějaké zlepšení, zda je trvalé. Nebo je třeba, aby fakt hulil jen chvíli a hned přestal? Děkuji za odpověď, Tereza.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Terezo,
to jak popisujete vývoj Vašeho intimního života, je u pravidelných konzumentů THC celkem běžný jev. Samozřejmě, že potíže, a to nejen tohoto rázu, přibývají s celkovou délkou užívání. Pokud Vás přítel cca 10let marihuanu konzumuje, zcela krátká doba to není...
Pro Vaši orientaci, jak dlouho lze THC, účinnou látku marihuany detekovat v organismu :
moč = 1 až 30 dní / možno i déle při každodenním užívání /
krev = do 14 dní
sliny = jako krev
THC se postupně uvolňuje z tukových tkání, takže proto doba prokazatelnosti je v porovnání s jinými drogami nejdelší.
Máte celkem oprávněné obavy z budoucnosti a z toho jak se vše bude dále odvíjet, zda uvažujete o založení rodiny, je to pochopitelné.
Možnost erekce je u konzumujících osob velmi individuální. Někteří s tím nijaké výrazné potíže nemají. Někteří, což je častější, více. Z praxe víme od našich klientů, že někteří pod vlivem THC nejsou erekce schopni nikdy. I Vy, dle toho co píšete, jasně uvádíte postupné zhoršování...Pokud by se přítel pokusil marihuanu ze svého života vypustit, postupně by se i toto srovnalo. Ale netuším do jaké míry je ochoten a schopen toto téma otevřít.
Co se týče vlivu na případné nenarozené dítě - tam v případě, že konzumuje pouze otec, nikoliv matka ( je zcela nevýznamné o jaký typ drog jde ), by dítě ohrožené být nemělo, co se týče vrozených či vývojových vad. Pokud drogy konzumuje i matka, tam je to potom problematičtější a tam pak může být celá řada vlivů, které se odvíjí od typu užívané látky, intenzity konzumací a celkového životního stylu na zdraví vývoj plodu.
Zdali se přítel marihuany nevzdá a intenzivně jej bude užívat dál, může se samozřejmě postupně dopracovat do stadia, kdy nebude schopen dítě zplodit. I kdyby tato situace nenastala, může být další vývoj dítěte ohrožený. Tatínek, jenž užívá drogy, není zcela zrovna pozitivní vzor a jeho vypěstovaný návyk a chování, může ohrozit normální fungování rodiny. Zda Vy sama nejste konzumentkou, možná Vás časem výstřelky z reality nebude bavit do nekonečna chápat, tudíž může být i vážně poznamenán Váš vztah.
Jak jsem již zmiňovala, pokud by přítel marihuanu vysadil, postupně by se vše mělo upravit do normálu. Pokud byste měla zájem o osobní konzultaci, kde je více prostoru k tomu, poradit se jak vhodně komunikovat a tím třeba i lépe motivovat, doporučuji se obrátit na kolegyni, viz kontakt.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Čtrnáctá Štěpánka
Email : ctrnacta@sananim.cz
Je třeba se během provozní doby (PO-PÁ 9.00 - 19.00) s poradnou spojit a na první konzultaci se objednat. Vše bezplatně. Více informací naleznete zde www.sanananim.cz - v rubrice Naše zařízení zadat Poradna pro rodiče PPR.
Zatím se mějte hezky, pokud budete potřebovat, klidně opět napište. Lze využít i tvz.,,skryté poznámky", která nebývá součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí.
S pozdravem Markéta K.