Piko
Ewita
Dobry vecer,
mam kamaradku ktera je zavisla na pervitinu. Rekne mi vsechno, co se deje v tom jejich parte, i jak dlouhou dobu smazi. Byla 14 dni cista, ted si zakourila. Tvrdi ze to mit nemusi, ale ze kolem neni nikdo normalni, kdo by nebral a s kym by mohla travit cas.Ja bydlim daleko.Vetsinou ty deprese chyta kdyz jsem u pritele a nemam se k ni jak dostat.Co pro ni muzu udelat?O lecbe nechce ani slyset pac neni zavisla podle ni.Mam ji rada a nici me to jak se nici.Driv to byla fajn holka, jenze drogy cloveka zmeni...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je od Vás moc hezké, že máte snahu kamarádce pomoci. Uvádíte, že kamarádka využití odborné pomoci odmítá...
Problematika drog obecně, není zcela jednoduchá záležitost. Pomáhání aktuálním uživatelům drog, může být pro jejich blízké osoby velmi vyčerpávající, leckdy nebezpečné. Má to plno možných úskalí. Proto bych Vám doporučila, abyste osobně Vy - navštívila, nějaké zařízení pracující s konzumenty nelegálních drog a tam využila poradenských služeb, které je možno poskytnout rodinným příslušníkům, partnerům, kamarádům a dalším blízkým osobám. Touto formou na dálku se velmi špatně hodnotí celková situace, vždy je i třeba mít více informací a dle toho hledat možné strategie, jak by se dotyčné konzumující osobě dalo účinně pomoci a pomáhající byl vyvarován případným rizikům...
Netuším, kde žijete, tudíž nevím kam konkrétně Vás nasměrovat. Můžete se podívat sem www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - Kontaktní centrum. Vyberte si to, které vám bude lokalitou vyhovovat nebo můžete napsat ještě jednou, uvést dostupná města a my Vám jej vyhledáme.
Kontaktní centra - jsou tvz. nízkoprahová zařízení. Během provozní doby můžete přijít kdykoliv, i bez objednání. Vstupem do zařízení se nijak nezavazujete. Není třeba se prokazovat žádným průkazem totožnosti, průkazem pojištěnce atd... Poradenských služeb lze tedy využít zcela anonymně a především bezplatně.
Zdali jste z Prahy, můžete se obrátit na jedno z našich zařízení, které se přímo specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog, zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Zde je třeba se předem objednat během provozní doby / PO až PÁ 9.00 - 19-00 / a první konzultaci si dohodnout. Také vše bezplatně. Více informací zde www.sananim.cz - v rubrice Naše zařízení - zadat - Poradna pro rodiče PPR.
V případě dalších dotazů či potřebě jiného kontaktu v jiné lokalitě, napište kdykoliv znova. Zatím se mějte hezky a buďte opatrná.
S pozdravem Markéta K.