pervitin
fkl20
Dobry den mam dotaz kdyby se pervitin aplikoval injekcne do zadku pod kuzi ucinkoval by stejne jako aplikovany do zily pokud ne tak jak moc a jak rychle by ucinkoval ? a je takova alikace pervitinu dobra z hlediska zdravi nebo jsi tak clovek muze ublizit? a jake drogy zpusobuji rozsireni zornic popripade vychyleni zornic od stredu a co je potreba udelat aby se zornice opet zmensily na normalni velikost bez vychyleni od stredu nebo roztazeni predem dekuji za odpoved

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
jestli tomu dobře rozumím, ptáte se na injekční aplikaci pervitinu do sedacího svalu, nikoli do rekta. Ve srovnání s aplikací do žíly bude aplikace do svalu mít velmi pravděpodobně větší ztrátovost pokud jde o účinek, nástup bude o poznání pomalejší, možná o to delší bude doba intoxikace. V souvislosti s aplikací do svalu si dejte pozor na riziko vzniku abscesů, které není až tak malé. O to více dbejte na čistotu drogy, filtrujte, dostatečně dávku řeďte, aplikujte pomalu a pokud možno sterilně (vždy po umytí rukou a místa vpichu, jednorázově sterilní jehlou. Obecně lze nejspíš aplikaci do svalu považovat ve srovnání s injekční aplikací do žíly za méně rizikovou.
Nešjčastějšími komplikacemi bývají různé podkožní záněty a abscesy. Ty souvisí zejména s tím, že pervitin do těla prostě nepatří, nevyskytuje se v čisté podobě a samotná aplikace nebývá sterilní. V případě, že dojde k včasnému ošetření a střídání míst aplikaci, může se tělo dobře regenerovat. Samozřejmě za předpokladu, že se o sebe člověk dobře stará, dodržuje životosprávu, hygienu, a nevrtá do sebe deset děr za den (přeháním, prostě ideální je, pokud neužívá často). Jsou tací, kteří si aplikují podkožně, rány nečistí, zanáší se jim do nich infekce, tu škrábáním rozšíří, navíc do ní zanesou další nečistoty a mikroorganismy apod.
Rozšíření zornic způsobují z drog zejména látky stimulační, tj. povzbudivé. Mezi ně patří pervitin, ale také třeba kokain. Vychýlení od středu je dle mého posouzení spíše individuální záležitost, která se nemusí nutně vázat pouze na stimulanty, ale i na užívání látek tlumivých, či benzodiazepinů. Pro návrat k normálu je třeba počkat na vyprchání účinku. Víc informací jsem k danému tématu nesehnala. Z jakého důvodu se vlastně ptáte?
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.