mám strach o svého syny
Pavlína
Můj syn kterému je 25 let užívá perník,dokáže i dva měsíce být čistý a pak se na týden stratí a bere,Má již dva roky přítelkyni,koupili si byt a dokonce počali nový život,můj dotaz je zda má fetování mého syna vliv na ještě nenarozené dítě a zda se dá závislost léčit,léčebnu můj syn odmítá,děkuji za odpověď Pavlína

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Pavlíno,
pokud pervitin užívá pouze syn, nikoli matka dítěte, nenarozené dítě ohroženo není. Ve smyslu vrozených a vývojových vad. Pokud by synova konzumace pervitinu přetrvávala i nadále, pak to samozřejmě další vývoj dítěte může dost ovlivnit. Tatínek, který bere drogy, není úplně tím nejlepším pozitivním vzorem a jeho návyk a chování může ohrozit normální fungování rodiny.
Závislost se dá poměrně dobře léčit, pokud je dotyčná konzumující osoba dostatečně motivována. Je založena především na spolupráci. Proto je také dobrovolná. Pokud tomu tak není, postrádá to jaksi na významu. Existuje plno lidí, kterým se své potíže s drogami podařilo vyřešit. Drogy jsou už pro ně jen nepříjemnou minulostí. Samozřejmě by bylo nejlepší, kdyby i Váš syn se o to pokusil.
Netuším, jak na synovo braní pervitinu nahlíží jeho partnerka. Zda tiše jeho chování trpí a neví si s tím rady, tak jako to bývá obvyklé...Jestli to dobře chápu, přítelkyně asi čeká miminko, myslím, že by bylo na místě, aby syn svou situaci začal řešit.
Uvedla jste - léčbu odmítá. Pokud se ještě nachází v období, kdy využití odborné pomoci neguje, můžete to udělat Vy. Vy jako matka a může to udělat i přítelkyně. Veškerá zařízení pracující s uživateli drog, nabízí ve svých službách, mino jiné i poradenské služby, pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. Můžete si doplnit chybějící informace, poradit se jak vhodně komunikovat a tím i třeba lépe motivovat, jaká nastavit pravidla a vůbec další kroky. Váš kontakt může být opakovaný a průběžně se radit o daných situacích, které budou aktuální...
Netuším, odkud jste. Pokud by byla v dosahu Praha, doporučuji se obrátit na kolegyni, která se přímo specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů. Zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
( Bezplatně, nutno se objednat )
Více informací naleznete zde www.sananim.cz. V rubrice Naše zařízení zadat Poradna pro rodiče PPR.
Zdali žijete někde jinde, tak napište ještě jednou a uveďte dobře dostupná města. Nebo se sama můžete podívat do databáze kontaktů zde www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - Kontaktní centrum.
( Kontaktní centra jsou bezplatná, je možno přijít bez objednání a lze se poradit i zcela anonymně )
Zatím se mějte hezky, pokud budete potřebovat, klidně opět napište. Můžete využít i tvz. ,,skryté poznámky", která není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí.
S pozdravem Markéta K.