škola
Lucie J
Dobrý den ,
chtěla bych se zeptat zda je možné nechat testovat dceru z moci na drogy na miste vasi kliniky a jaky je zato poplatek. Test si vyzaduje skola jelikoz podezriva dceru z uziváni drog.Dcera přiznává že před 4 měsicí drogy konzumovala v malé míře.Niní říká že ne a na testy se dostaví. Zda - je možné aby po 4 měsících měla pozitivní nález. Děkuji za odpoved´

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Lucie,
za prvé - netuším, o jaký typ drogy šlo, ale pokud dcera konzumovala cca před 4 měsíci a již ne, budou testy jistě v pořádku.
Pro Vaši představu uvádím orientační údaje, které máme k dispozici od toxikologické laboratoře.
PERVITIN
Detekce moč = 3 až 21 dní ( při občasném užití cca do týdne )
Detekce krev = 1 až 3 dny
Detekce sliny = jako u krve
THC ( účinná látka marihuany )
Detekce moč = 1 až 30 dní ( lze i déle při nadměrné konzumaci, při občasném užití do 14 dní )
Detekce krev = do 14 dní ( při občasném užití cca do týdne )
Detekce sliny = jako u krve
EXTÁZE
Detekce moč = max 14 dní ( při jednorázovém experimentu do týdne )
Detekce krev = 1 až 3 dny
Detekce sliny = jako u krve
HEROIN
Detekce moč = 2 až 3 dny
Detekce krev = 1 až 2 dny
Detekce sliny = jako u krve
KOKAIN
Detekce moč = 12 až 24 hodin
Detekce krev = do 24 hodin
Detekce sliny = jako u krve
Doba prokazatelnosti je u všech typů drog v závislosti na intenzitě předešlé konzumace. Pokud dotyčná osoba bere denně - je to ta vyšší uvedená hranice, leckdy ji může i překročit. Pokud jde o občasné konzumace či jednorázové experimenty - je to ta nižší uvedená hranice. Také je neméně důležitá kvalita konkrétní drogy a schopnost organismu, jak dalece je rychle schopen se s toxickými látkami vypořádat. Vždy je to velmi individuální a s úplnou přesností to předem nelze nikdy odhadnout.
Uvádíte, že byste ráda s dcerou navštívila naší kliniku. Proto předpokládám, že jste tedy z Prahy. Pro upřesnění, naše organizace nemá přímo kliniku, nicméně je provozovatelem několika odborných zařízení věnující se léčbě a prevenci závislosti na nealkoholových drogách. Více podrobněji zde : www.sananim.cz . V rubrice Naše zařízení jsou k dispozici informace o jednotlivých zařízeních.
Můžete se s Vaším problémem obrátit buď na Kontaktní centrum, nebo na Denní stacionář. Na uvedené webové adrese naleznete veškeré kontakty. Nejdříve si zavolejte a dohodněte se na termínu návštěvy. Veškeré služby jsou v našich zařízeních bezplatné. Pokud byste chtěli dceru otestovat, kupte si na své náklady orientační test, je k dispozici v každé lékárně a je volně prodejný. Je třeba při nákupu upřesnit, o jaký typ drogy se jedná. Stojí cca kolem 100,- Kč. Test může být po dohodě proveden v našem zařízení. O výsledku testu, pracovník, jenž byl testování přítomen, vystaví potvrzení.
Pokud byste Vy, jakožto rodič, měla zájem si o potížích dcery pohovořit více ( což bych doporučovala ), můžete se obrátit na naši Poradnu pro rodiče. Podrobnější info také na našich stránkách www.sananim.cz .  Problém s drogou neodezní sám od sebe, i když dceři vyjde test negativní, neznamená to, že problém je zažehnán...proto je dobré se o všem informovat, poradit se jak dál, připravit se na možné různé případné situace atd...
Tak snad je to vše. Pokud by Vás ještě něco zajímalo, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.