Zavislost na alkoholu
bello
Dobry den,
bojuji s alkoholem. Pred peti lety zacalo moje trapeni, alkoholem resim veskere problemy, snazim se prestat. Jsem v tezke zivotni situaci.Den , co den v jakkekoli podobe piji.......(pivo, vino.nekdy jen pivo -8 denne cca, nebo celou lahev vina a pivo.............)Bojim se cokoli komukoli rici.........chci s tim skoncit. Muj dotaz take zni, po peti letech intenzivniho piti, muzu mit cyrhozu jater? Je mi 35 let. Po precteni clanku o cyrhoze jater, je mi ze vseho na nic. Hrozi mi tato nemoc? Jak se da poznat? Da se neco zvratit? Mam rodinu, zenu, deti.......
Dekuji za odpoved.
B.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
zmíněná cirhóza jater, se u dlouhodobější nadměrné konzumace objevit může, ale také nemusí. Touto cestou, přes internet, Vás ale nikdo není schopen diagnostikovat. Nejlépe by bylo, pro Váš klid, zajít si k lékaři a nechat si udělat jaterní testy. Možná se stresujete naprosto zbytečně...Toto vyšetření je možno zajistit u Vašeho lékaře, kam běžně chodíte např. s chřipkou...
Zdravotní potíže, není to jediné, co závislost na alkoholu může způsobit. A na to bych ve Vašem případě nezapomínala, i pokud se uklidníte z negativity případných jaterních testů. Není neobvyklé, že se v případě nezvládnutí alkoholu dotyční potýkají s velkým sociálním propadem, ztrátou zaměstnání, rozpadem rodin atd...
Z Vašeho psaní je znatelné, jak se svou situací trápíte a hledáte cestu ven. Rozhodně bych doporučila obrátit se na některou z AT ambulancí, které se specializují na problematiku alkoholismu a dalších toxikománií. Netuším, odkud jste, nevím tedy, kam konkrétně Vás nasměrovat. Můžete nám napsat ještě jednou a uvést města, které máte dobře dostupné. Rádi Vám vhodné zařízení vyhledáme a doporučíme. Nebo se sám můžete podívat do databáze kontaktů zde www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - AT ambulance.
S využitím odborné pomoci máte rozhodně větší šanci své potíže dostat pod kontrolu. Terapií, případně medikací, možno i Antabusem, lze mnohému předejít. Nebojte se na odbornou pomoc obrátit, rozhodně nejste jediný, komu se alkohol vymknul z rukou. Sám jste uvedl, že prožíváte těžké životní období, s terapeutickou podporou, lze i nepříjemným obdobím, projít snáze a hlavně bezpečněji. Také jste uvedl, že své potíže tajíte. Myslím, že pokud byste se manželce svěřil, Vaše rozhodnutí by ocenila a určitě i podpořila. Nemyslím si, že by neviděla co se teď děje. Pokud každodenně alkohol konzumujete, možná tiše trpí a neví si rady úplně stejně jako Vy...
Pokud budete potřebovat, klidně zase napište. Můžete využít i skryté poznámky, která není uveřejněna na veřejném webu, nikdo ji tedy neuvidí. Můžeme, pokud si to budete přát, dotaz s odpovědí vyvěsit jako tvz. skrytý, to znamená, že si jej po té přečtete pouze Vy, po zadání kódu, který obdržíte při vkládání dotazu.
Zatím se mějte hezky, přeji hodně sil !
S pozdravem Markéta K.