AD a alkohol
perla
Už několik let abstinuji od tvrdých drog - hlavně pervitinu a heroinu, ale užívala jsem i marihuanu, LSD, extázi, lysohlávky, diazepam, rohypnol, diolan. Bohužel drogy zanechaly následek a já se velmi dlouho léčím s panickou úzkostnou poruchou a depresemi pomocí AD sertralin. Občas se příležitostně napiji alkoholu, ale vždy to přeženu a pak si nic nepamatuji. Nevypiju toho moc, ale zdá se, že necítím moment, kdy \"mám dost\" a rozpiju se ještě víc. Navíc \"zapomenu\" na svoje kamarády a jdu se bavit sama po svém a s novými lidmi. Pokaždé si říkám, že si příště dám pozor a budu se hlídat, ale situace se vždy opakuje! Začínám se vyhýbat posezení s přáteli a vymlouvám se, že už něco mám, protože vím, že by to dopadlo zle. Ať vypiji cokoliv, tak mám minimálně 2 dny kocovinu a druhý den ráno opuchlé prsty. Jaterní testy mám v pořádku. Mám dovoleno občas jednu až dvě skleničky vína, ale já vím, že tím to začíná a končí u více skleniček nebo dokonce u panáků něčeho tvrdého. Jinak běžně nemám kladný vztah k alkoholu a sama jej nikdy nepiji. Neumím se kontrolovat nebo jsem \"skrytý\" alkoholik? Jsou i momenty o kterých vím, že značí, že už mám dost a neměla bych dál pít, ale neumím to zastavit. Pohled na opilou ženu je mi přímo odporný, ale přesto tak občas vypadám, což mě velmi mrzí a stydím se za to. Asi bych se neuměla bavit ve společnosti, kde se pije alkohol a já bych abstinovala...nebyla bych na stejné vlně.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
v tomto případě doporučuji udržet trvalou abstinenci. I s ohledem na Vaše psychické potíže, se kterými se léčíte a nasazenou medikaci.
Rozhodně Vám gratuluji k úspěšnému zvládnutí problému s tvrdými drogami. Jistě to nebylo úplně snadné a určitě za sebou máte kus práce sama na sobě. Jak sama moc dobře víte, závislost je nekompromisní. Každý jedinec, který potíže se závislostí měl ( a je jedno na čem ), by měl být ostražití oproti všemu, co může v další  závislost vyústit.
Sama sice uvádíte, že alkohol konzumujete pouze příležitostně. I přes to Vám činí potíže ( i když víte, že jste na hranici, stejně konzumujete dále, po té přichází výčitky svědomí a stud...). Nemyslím si sice, že by v tomto případě šlo o tvz.,,přesmyk závislosti", který se může objevit, nicméně rizikovým užíváním lze Vaše pití nazvat. Vaše minulá závislost + současná medikace + alkohol, může být příčinou nezvládnutí situace, kdy to končí, tak jak jste popsala...
Rozhodně, ale nelze zcela objektivně situaci zhodnotit touto cestou. K objektivnímu posouzení je třeba vždy osobní kontakt, pohovor, vědět více informací celkově. Předpokládám, že jste v průběžné péči psychiatra, který Vám léky předepisuje. Zkuste s ním na toto téma otevřeně pohovořit a společně hledejte cestu k udržení trvalé abstinence od všeho. Pokud jste se v minulosti léčila s drogami, byla by také možnost obrátit se na zařízení, kde jste se léčila. Ale o všem by měl vědět současný lékař, aby se případná další léčba navzájem neovlivňovala.
Zatím se mějte hezky, pokud budete potřebovat, klidně zase napište. Lze využít i skryté poznámky, která není zveřejněna na veřejném webu, nikdo ji tedy neuvidí. Pokud byste chtěla, může být případný další dotaz + odpověď vyvěšen jako skrytý = to znamená, že si jej po vypracování odpovědi přečtete pouze Vy po zadání kódů, který obdržíte při vkládání dotazu. Tak se držte !
S pozdravem Markéta K.