Jak z toho ven
JB
Dobrý den,
je mi 33 a v současné době studuji vysokou školu a věnuji se aktivně hudbě. Jsem závislý na pervitinu asi 6-7 let jej aplikuji střídavě aspoň 2x do měsíce. 2x znamená několik dní za sebou, potom týden, dva neaplikuji a opět zase další týden. Dospěl jsem definitivně k závěru, že s moji závislosti si sám už nepomohu. Potřebuji překlenout ten začarovaný kruh, kdy když po delší přestávce si pervitin pořídím ač vím, a někdy se mi podaří odolat, že bych tu chut uměl přemoci. Jeví se mi to jako nedostatek vůle spíše než craving - pocit cravingu je jiný a poté co se z několikadenní aplikace vyspím a dám do pořádku, vím, že pořídím-li si pervitin, že budu muset tím procesem nespaní a potom permanentního spaní projít znovu, ale přesto stále k tomu sklouzávám a rozhodl jsem se vyhledat odbornou pomoc. Nechci však, aby o případném léčebném procesu kdokoli věděl, z osobních, profesních i rodinných důvodů. Velmi bych ocenil, kdyby se podařilo nalézt způsob jak nastoupit cestu ven z tohoto kolotoče.
Velmi děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás J.B.,
gratuluji k dobrému a především rozumnému rozhodnutí. Myslím, že v danou chvíli pro sebe nemůžete udělat víc. Rozhodně nejste sám, koho obdobné potíže závislosti potkali. V oblasti umění je toto celkem ( bohužel ), běžný jev.  Nemyslím si, že je nutné Vaše rozhodnutí tajit. To že, jste ochoten a schopen své potíže začít řešit, není žádnou ostudou, ba naopak.
Nicméně - pokud to v tuto chvíli takto vnímáte, je to na Vás, komu své potíže přiznáte či nikoliv. My všichni, myšleno terapeuté, sociální pracovníci, psychologové a ti, kteří se profesně věnují této problematice a pomáhajícím profesím, jsme obdobě vázáni jako lékaři lékařským tajemstvím. Přesněji, dodržováním mlčenlivosti a etického kodexu...
Doporučuji se obrátit na toto zařízení, kontakt níže. Jde o ambulantní formu léčby. Stejně jako tato webová poradna, kam jste napsal, i Denní stacionář, spadá pod totožnou organizaci o.s. SANANIM. Vstupem do zařízení se nijak nezavazujete, můžete se pouze přijít informovat o možnostech pro Vás a po té se svobodně rozhodnout, zda dalších služeb využijete či ne. Případně můžete být po zhodnocení Vaší situace odkázán na jiné vhodné zařízení. K objektivnímu posouzení je nutný především osobní kontakt a pohovor. K návštěvě Denního stacionáře nepotřebujete žádné lékařské doporučení. Každé úterý a čtvrtek od 10.30hod probíhají tvz.,,Motivační skupiny", můžete bez objednání v tuto dobu přijít a  informovat se, podívat se...Pokud byste se přímo na skupinu ,,necítil", zavolejte si na uvedená telefonní čísla a objednejte se na individuální konzultaci. Více podrobněji se dočtete zde : www.sananim.cz - v rubrice Naše zařízení zadat Denní stacionář DST.
Denní stacionář, o.s. SANANIM
Janovského 26
Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041
Gsm : 605 212 175
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Email : stacionar@sananim.cz
Vše se dá řešit, i problematika drog, potažmo závislosti. Pokud dotyčné konzumující osoby, dojdou k závěru jako Vy, je to o to lepší. Léčba je především založena na motivaci a spolupráci. Dle Vašeho psaní usuzuji, že motivován jste. Nevidím tedy důvodu, proč by se to úspěšně nemělo podařit Vám, stejně tak jako již mnohým...
Přeji hodně sil. Pokud budete mít chuť, můžete nám napsat, jak to s Vámi dál vypadá a jak jste se rozhodl. V případě dalších dotazů klidně napište kdykoliv znova. Můžete využít i tvz.,,skryté poznámky", která není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí. Na požádání lze i dotaz+odpověď vyvěsit ,,skrytě", to znamená, že si svůj dataz+odpověď přečtete pouze Vy, po zadání kódu, který obdržíte při vkládání dotazu. Zatím se mějte hezky.
S pozdravem Markéta K.