Otásky kolem pika
TossicoPazzo
Dobrý den, mám pár dotazů. Jsem asi 2 roky na piku (šňupu). Chcu se zeptat jak poznám že už nemám přepážku? A ještě jedna otáska, jedna kámoška od mího kámoše (která už bere dýl) řikala že při rýmě je výhoda tu přepážku nemít (je to docela dlouho co to řikala, já byl zrovna dost zasekanei takže sem nebyl schopnei se jí zeptat). Docela mě zajímá proč je to lepší. Ptám se tady, protože s ní už se nevídám a nikdo jinei neví. A poslední otáska, bolei mě palce u nohou a nevim proč. Vim že z pika sou problémi s kloubama, ale ty palce bolei uplně jinak, nechápu co to je? Doufám že to nejsou blbí otásky, jestli jo tak se omlouvám. Jinak kdyby ste dokázali odpovědět tak bych byl rád :) a předem díky.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
to, že máte zničenou přepážku, poznáte nejprve tak, že budete více krvácet z nosu a nos Vás bude po všech stránkách bolet. Při pokračování ničení sliznice, dochází k atrofii, tj. postupnému odumírání. Pravděpodobně Vám ale přepážka nezmizí, spíše se může stát, že se perforuje.
Zničená sliznice má řadu negativních dopadů - ztráta čichu, problémy s dýcháním, které se pojí s tím, že se vzduch nezvlhčuje, neohřívá. Zvyšují se šance na problémy horních cest dýchacích, kam se snadněji dostávají nejrůznější infekce.
Nikdy jsem nikde neslyšela, že by bylo dobré o přepážku přijít. Ve většině případů se lékaři snaží naopak přepážku zachovat. A to ze zdravotních důvodů (viz výše), i proto, že přepážka podpírá nos a tvoří de facto tvar nosu. Kdyby tam přepážka nebyla vůbec, pravděpodobně se Vám výrazně změní tvar nosu.
Bolest palců u nohou může souviset s takovým množstvím faktorů, že není možné Vám takhle přes internet poradit. Obraťte se na svého praktického lékaře, případně ortopeda.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.