Proč
Cavallo
Mockrát děkuju za odpověď. Já i můj kamarád bydlíme v Praze. Asi bych opravdu měla někam zajít... Jenom se ještě zeptám, nevíte proč takhle furt mluví? Když jsme spolu venku, normálně se bavíme a smějeme, a pak zničehonic se to změní a on zas mluví o tom jak je špatný. Nemáte tušení čím by to mohlo být? Co si o tom myslíte vy, nebo jaký je váš názor? Předem děkuju za odpověď a moc děkuju, že tady máte tuhle stránku.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
předem děkujeme za Vaše díky, zpětná vazba vždy potěší.
Střídání změny nálad je u užívání pervitinu, v podstatě i u jiných drog, celkem běžný jev. V kamarádovi se to může tvz. ,,mlít" ...konzumace drogy mu může vyvolat příjemné pocity a pohodu a on může mít v tu chvíli dojem, že je vše fajn. Život se závislostí snadný a nijak zvlášť veselý není. Ne úplně každý uživatel je toto ochoten přiznat ( možná pak později, během léčby, kdy sami v sobě rekapitulují svůj dosavadní život ) zmiňují toto období s drogami jako utrpení, nesvobodu, obdobím ztrát...možná si svou situaci uvědomuje a pokud ano, zákonitě ho to musí trápit. Dost často se poměrně brzo uživatelé drog dostávají do stadia, kdy to moc s drogami už nejde, ale zároveň to nejde bez nich...je to pro ně jakási bezvýchodná situace se kterou si neví rady, možná i chtějí něco změnit, ale nevědí jak. Bojí se a neumí přijmout pomoc, protože dost často ji vnímají jako své selhání...Těžko takto na dálku a bez osobního kontaktu odhadnout co se kamarádovi ,,honí vše hlavou". Také to může být jeho osobností rys, který je drogami umocněn a který by měl třeba v menší intenzitě, i kdyby drogy nebral...opravdu objektivně toto tímto způsobem zhodnotit nelze. Bohužel.
Nicméně, uvádíte, že jste z Prahy. Níže opět uvádím kontakt na kolegyni, na kterou se můžete obrátit Vy ( doporučuji co nejdříve ). Nutno se objednat předem, poradenství je bezplatné.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Črtnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Dále uvádím kontakt také na naše zařízení. Jde o ambulantní program ( což znamená, že to není pobytová léčba, ale program přes den, s tím, že dotyčná osoba po ukončení programu odpoledne odchází domů ). V tomto zařízení, každé úterý a čtvrtek v 10.30 hod probíhají tvz.,,Motivační skupiny". Není třeba žádného lékařského doporučení, ani se předem objednávat, stačí pouze v 10.30 úterý nebo čtvrtek, tam přijít. Bylo by fajn, kdyby se podařilo kamaráda nasměrovat k návštěvě. Vše v tomto směru proberte a poraďte se s kolegyní Mgr. Čtrnáctou ( viz kontakt ). Je také dobré vědět, že pokud by kamarád Denní stacionář opravdu navštívil, nijak se nezavazuje vstupem do zařízení. Může prostě jen tak přijít a informovat se o možnostech pro něj. Je pak pouze na něm, zda se rozhodne dalších služeb využít či nikoliv. Bezplatně. Můžete mu pomoci tím, že jej třeba doprovodíte.
Denní stacionář, o.s SANANIM
Janovského 26
Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041
Gsm : 605 212 175
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Email : stacionar@sananim.cz
Veškeré informace o zmíněných zařízeních naleznete zde www.sananim.cz - v rubrice Naše zařízení - zadat Poradna pro rodiče PPR a Denní stacionář DST. Tak se na to podívejte.
Vám doporučuji se s poradnou pro blízké osoby spojit co nejdříve, s ohledem na Vaše nasazení pomáhat. Může to být pro Vás opravdu nebezpečné a bylo by dobré, kdybyste byla v průběžném kontaktu s odborníkem a mohla své kroky konzultovat. Myslím, že tímto způsobem bude i Vaše pomoc pro kamaráda mnohem účinnější a pro Vás rozhodně bezpečnější.
Mějte se hezky, buďte opatrná. Budu ráda, když se opět ozvete a dáte vědět, jak to s Vámi i s kamarádem vypadá.
Držte se ! S pozdravem Markéta K.