drogy
anetka1
dobry den chcem sa opytat moj priatel fetoval pervitin a kokain stale kupujem tie testy v lekarni a snazim sa mu ich davat ..lenze horsie je ze ja to neviem rozoznat kedy je a kedy nieje sfetovany ?chcem sa opytat da sa to zistit nejako na očiach ?rozširene alebo zužene zrenice ..strasne sa bojim ze stale vtom lieta zatial mu testy ked mu dam na moc dopadli dobre ...ale bojim sa stale lebo ja sama to nevidim nanom.dakujem

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
máte pravdu v tom, že testy Vám žádnou velkou jistotu nezaručí. To, co testy zjistit dokáží, je, zda je dotyčný aktuálně pod vlivem. Mohou vyjít falešně positivně, ale i falešně negativně. A existuje i spousta cest, jak testy podvést.
Důvěra je křehká věc. Vaše důvěra směrem k přítelově abstinenci je v tuhle chvíli malá. Ačkoli vychází testy negativně, Vy jim vlastně nevěříte a nejspíš se Vám pořád něco nezdá. To musí být dost nepříjemné i pro přítele, který se testům podrobuje. Stýskáte si nad tím, že nepoznáte podle přítelova chování, zda užívá, či nikoli. A na tom není nic až divného. Je spousta lidí, na kterých to poznat příliš nejde. V tomto směru bych se nespoléhala ani na velikost zorniček. Byť mezi typické příznaky užívání stimulancií (mezi které pervitin i kokain patří) byste našla právě zvětšení zornic s nízkou reakcí na osvit, zrychlení srdečního tepu, dechu, zvýšení výdeje energie, někdyy zrychlená mluva či myšlení, pocit vyššího sebevědomí, síly apod.
Možná by Vám ale v tuhle chvíli více prospělo soustředit se na budování důvěry, než abyste se stavěla do role dozorce. Vám, ani příteli, přeci nemůže být taková role nijak příjemná. Zkuste se zamyslet nad tím, čeho se vlastně bojíte a jaké chování Vám doopravdy vadí. Z určitého úhlu pohledu je jedno, co stojí v pozadí přítelova chování. Buď Vám takové chování vyhovuje, nebo se Vám nelíbí a byla byste ráda, kdyby ho změnil. Podaří-li se Vám odsunout téma drog, budete se moci soustředit na Váš vzájemný vztah a kvality, které byste v něm chtěla mít.
Vaše nedůvěra a podezírání může vztah velmi zatěžovat. Stejně tak i přítelovi pocity viny, nebo nedostatku svobody. Získat zpátky důvěru a začít druhému věřit, je velmi těžké. Chce to velkou dávku otevřenosti na obou stranách, ale také odvahu a důslednost. Někdy není špatné, obrátit se s žádostí o pomoc na odborníky na mezilidské vztahy - tj. psychologa, nebo psychoterapeuta. Budete tam mít někoho třetího, kdo nebude na straně ani jednoho z vás a poskytne vám neutrální půdu a nestranný pohled. Kdybyste stáli o kontakt, napište, odkud jste, zkusila bych Vás na někoho odkázat.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.