Aqua pro injectione Braun
Leania
Dobrý den, potřebovala bych poradit našla jsem doma po našteve bratra otevřene lahvičky Aqua pro injectione Braun 10ml.Potřebovala bych zjistit na co všechno vše se používá.Drogově zavislí byl. Jestli je to jen na drogy nebo i na něco jineho.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
Aqua pro injectione Braun 10 ml je popisek, který najdete na malé průhledné plastové lahvičce, která obsahuje vodu k injekční aplikaci. Vydává se lidem, kteří užívají drogy, v kontaktních centrech nebo v rámci terénních programů, když si přijdou vyměnit injekční stříkačky.
Riziko nákazy infekčními nemocemi hrozí pouze v případě, kdybyste Vy nebo Vaše dítě přišli do přímého styku se směsí určenou k aplikaci, jejími zbytky, nebo přímo s krví. Museli byste se při té příležitosti poranit a nebo jiným způsobem dostat tekutinu do sebe (spolknout, nanést na sliznici). Většina virů (jako jsou HIV a virus žloutenky typu C) na vzduchu nepřežívá dlouho, jsou velmi citlivé a rychle umírají. Lépe se jim daří ve vlhkém a stabilním prostředí.
Rozumím Vašemu strachu o zdraví Vaše a Vaše dítěte. Rozhodně byste si měla s bratrem na tohle téma promluvit. Asi není moc jiných důvodů pro to, aby u sebe podobnou věc nosil, než že se znovu k užívání vrátil. Pokud jde o možnosti jiného využití, pak bych o něm velmi pochybovala. Samozřejmě, že jsou mezi uživateli drog i tací, kteří vodu určenou k aplikaci drog, pijí. Nicméně pořád jde o to, že jsou podobná balení k sehnání de facto výhradně v zařízeních pro uživatele drog.
Nejspíš jsem nositelem špatných zpráv. I proto bych Vás chtěla podpořit v tom, abyste se znovu ozvala s tím, jak se situace vyvíjí. Kdybyste chtěla napsat víc, můžete k tomu využít i skrytou poznámku, která není přístupná z veřejného webu.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.