THC problém
Premek
Zdravím již delší dobu jsem uživatel marihuany.po praci jako relax s kamarady atd. teď nastal problém pokud je to zpusobeno užívaním nevim.nemam problém se od toho odstavit ale jakmile si nezakouřím cca 2dny nejsem schopen usnout protože mám nohy (lýtka) jak v křečích.nepříjemné zaškuby v nohách až do nesnesitelných stavů.je na to nějaká pomoc nebo je to dlouhodobý nasledek??pry po THC nejsou nasledky ale vidím že je to pěkná blbost kdo si s tím začne časem se dost změní jak v chovaní tak ve zdraví.a pak že je to lék.děkuji za každou odpověd a radu.Přemek.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
v knize Konopí a konopné drogy (Miovský, M. a kol.: Grada, Praha 2008) se závislosti na konopných drogách věnuje celá 5. kapitola. Jsou zde k nalezení odkazy na mnohé výzkumy, které se závislostí na THC a abstinenčními příznaky zabývají. Mezi příznaky spojovanými s vysazením jsou uvedeny i křeče a svalový třes. Bohužel zde není příliš informací o jejich intenzitě. Obecně se zde uvádí, že většina příznaků tohoto ražení zmizí do 96 hodin (4 dny). To znamená, že by ve Vašem případě mohlo jít o následek dlouhodobého užívání, resp. abstinenční příznak.
Běžné je, že marihuana křeče tlumí. V případě, že by příznaky při vysazení přetrvávaly, by nebylo na škodu objednat se k lékaři. Je možné, že během užívání docházelo k tlumení křečí, které byste jinak měl ze zcela jiných zdravotních důvodů.
Jsou lidé, kterým marihuana nikdy nesedla. Jsou tací, kteří jí užívají dlouhodobě a jsou spokojeni. Podle toho, co píšete, to vypadá, že patříte někam mezi, a že máte užívání marihuany tak trochu plné zuby. Tak držím palce v tom, abyste s tím zvládl přestat. Kdybyste chtěl, napište víc.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.