tehotenstvi
heroin
dobry vecer chtela bych se zeptat mam kamaradku a ta ma pritele a oba dva jsou uzivateli heroinu , kouri pres alobal, uz asi tri roky ted zjistila ze je v jinem stavu , uz byla i u doktora a tehotenstvi potvrdil.Kamaradka i se svym pritelem se rozhodli ze si to dite nechaji,ale pokracuji dale v uzivani heroinu jake nasledky mohou ocekavat ?U sveho gynekologa kamaradka nenahlasila ze je uzivatelkou drog co bude s ditetem az se narodi ? Vzdyt to dite bude zavisle ,muzou ji i to malinke vzit ?Je mi lito toho bezbraneho tvorecka jak jej v sobe nici chtela bych jim pomoci ale vzdy jen vse odkejvou a skutek utek sila heroinu je silnejsi.Porad jen slibuje ,ze si koupi subotex ,ze pry to plodu neublizi.dekuji moc odpoved preji hezky vecer.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
tak toto je velmi vážný problém. Pokud je matka nenarozeného dítěte aktivní uživatelkou Heroinu a situaci nijak neřeší, stává se to, že dítě po narození prožívá abstinenční syndrom. Také se může stát, že braní drog silně ovlivní samotný vývoj plodu. Rozhodně by ošetřující gynekolog kamarádky měl mít informaci, že je závislá. Dnes již existují specializovaná pracoviště, které se na závislost u matek a porody zaměřují, v těchto případech je nutno zajistit speciální péči v porovnání s běžnými případy těhotenství. Především proto, aby se ohrožení pro dítě, ale i matku, co nejvíce minimalizovalo....
I pokud by kamarádka na veškeré rady nedala a situaci nezačala řešit již teď / a to čím dříve - tím lépe / k porodu se dostavila pod vlivem drog, stejně se to zjistí...pak má na výběr, buďto dítě zůstane v kojeneckém ústavu samo - nebo s matkou, pokud se vzpamatuje. Rozhodně ji, ale s miminkem nepustí do domácnosti. Tyto situace řeší OSPOD ( orgán sociálně-právní ochrany dětí ), který bývá nemocnicí ihned informován. Pokud se matka začne léčit a prokáže trvalou abstinenci, může se o dítě starat a vychovávat jej, jako je to běžné za běžných okolností. Dokonce existuje terapeutická komunita, která nabízí možnost, aby se matka léčila společně se svým dítětem, tudíž nejsou odděleni.
Nejlépe by bylo, kdybyste tuto odpověď kamarádce přetlumočila nebo ji dokonce dala přečíst. Netuším, odkud jste, ale pokud je jen trochu možné se dostat do Prahy, doporučuji se co nejdříve a to myšleno hned, spojit s tímto zařízením :
Denní stacionář, o.s. SANANIM
Janovského 26
Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041
Gsm : 605-212 175
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Email : stacionar@sananim.cz
Tato poradna kam píšete, stejně tak Denní stacionář, i zmíněná komunita pro matky s dětmi, spadají pod stejnou organizaci a úzce spolupracují. Více informací naleznete zde www.sananim.cz - v rubrice Naše zařízení - zadat Denní stacionář DST a Terapeutická komunita Karlov TKK.
Takže, když to shrneme, kamarádka by se měla co nejdříve spojit s PHDr. Preslovou a podrobněji probrat celkovou situaci. Ta situaci zhodnotí a navrhne vhodný způsob řešení. Toto zařízení zprostředkovává léčbu v TKK Karlov, takže se vše může vyřešit zde. Tato zařízení existují proto, aby se matkám pomohlo, ať se tedy kamarádka nebojí. Vše se dá řešit a lze případným potížím, které by následovali, pokud je řešit nezačne, předejít. To je v tuto chvíli nejpodstatnější.
Zdali by kamarádka, se potřebovala na něco zeptat pro přečtení informací z našich stránek, ať klidně napíše. Rozhodně se ozvěte i Vy, jak to dále vypadá.
Je moc hezké, že máte snahu pomoci. Asi to také pro Vás není úplně snadné. Pokud byste Vy potřebovala osobní konzultaci, můžete se obrátit na kolegyni, která se blízkým osobám uživatelů nelegálních drog profesně věnuje. Kontakt a info naleznete také na uvedené webové adrese - v rubrice Naše zařízení zadat Poradna pro rodiče PPR. Nezalekněte se názvu ,,poradna pro rodiče" =  je to pouze v názvu, ve skutečnosti se věnuje též partnerům, veškerým rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám.
Mějte se hezky, přeji hodně sil. Jak pro kamarádku, tak pro Vás...
S pozdravem Markéta Kordová