Piko
CrazyShot
Nejdřív chcu poděkovat za minulou odpověď. Když bych teda chtěl přestat jak dlouho by trvalo než bych byl v pohodě? Bez pika nemám vůbec energii ikdyž se s toho vyspim, nic mě nebaví a pak teda začnou ty náladový stavy. Daj se někde koupit náhražky? Třeba v lékárně? A jestli jo tak kolik to stojí?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
tak nejprve bych chtěla poděkovat za Vaše díky, zpětná vazba vždy potěší.
Nemyslím si, že by bylo nutné v případě užívání pervitinu řešit odvykání nějakou substitucí. Tato možnost se využívá především u látek opiátového typu ( např. Heroin, Morfium, Braun, Opium...), u těžkých a dlouhodobých závislostí...potažmo i ze substituce se člověk ne úplně snadno dostává, leckdy se užívá již trvale, což je u pervitinu zbytečné...
Tážete se, jak dlouho by trvalo Vaše uzdravení. To by záleželo především na Vás a na Vaší motivaci. Vždy, před nástupem na léčení samotné, je podmíněn pobyt na detoxifikační jednotce. To je proces, kdy se toxické látky dostávají z organismu a prochází abstinenčním syndromem. Na detoxu je nepřetržitý zdravotnický personál a mnohé lze řešit případnou medikací, aby tento proces byl snesitelnější. Na detoxifikaci navazuje léčba, která může být buďto na alkoholicko-toxikomanickém oddělení, které bývají součástí psychiatrických léčeben ( délka pobytu cca 4 měsíce ). Také se lze léčit pobytem v terapeutické komunitě ( délka cca jeden rok ), kterou já doporučuji přednostně. Délka pobytu, forma léčby i přístup ke klientům zcela odpovídá této problematice. Možná se může zdát roční pobyt příliš, ale vezměte to spíše tak, co je jeden rok oproti zbytku dalšího života ? Myslím, že není nad to se dát do pořádku a vyřešit si tím své potíže s trvalou účinností, nežli se opakovaně motat v začarovaném kruhu jako se to mnohdy bohužel stává. Můžete se podívat na bližší informace o našich komunitách zde www.sananim.cz - v rubrice Naše zařízení zadat TK Karlov TKK a TK Němčice TKN. Nebo se lze léčit ambulantní formou, to znamená, že přes den docházíte do zařízení a odpoledne po ukončení programu se vracíte zpět domů. I to naše organizace nabízí, na stejné webové adrese zadat Denní stacionář DST( mrkněte se na to ať máte větší představu o tom jak to chodí a o čem píši...). Zda by, ale pro Vás byla ambulantní forma dostačující, já bohužel takto přes internet nepoznám. K tomu je zapotřebí především osobní kontakt a pohovor, jinak nelze situaci objektivně zhodnotit.
Dostat se z drog, potažmo z pervitinu, není sice úplně snadné, ale rozhodně to není nemožné. Dnes je již opravdu mnoho lidí, kterým se to podařilo. Žijí si své životy a drogy jsou už jen nepříjemnou vzpomínkou. Určitě stojí za to se o to taky pokusit. Věřím tomu, že to zvládnete jako mnozí.
Pokud by Vás napadalo po přečtení informací se na něco případně dále doptat, klidně zase napište.
Zatím se mějte hezky a zkuste se nad vším pořádně zamyslet. Dalším braním budete již jen ztrácet, to jak to končí, určitě víte moc dobře sám nejlépe. Léčbou nic neztratíte, je to dobře investovaný čas a doba pro Vás, která se Vám mnohokrát vrátí nazpět. Myslím, že by i rodina, možná opomenutí přátelé toto ocenili a byli podporou...
S pozdravem Markéta K.