hledam pomoc
moon
dobry den,od 15tich jsem pravidelne užívala pervitín.kolem 20tky sem to na dlouhy čas omezila,chytla druhy dych,zamilovala se,napravila vztahy s rodinou....makala na svým živote.mam výbornou práci,študuji vysokou školu,řídim domácnost....asi rok už nevydržím ani týden bez pika.je to stále horší a horší.kolabuje mi zdravý,mám deprese,můj přítel pomaly ale jiste stráci se mnou trpelivost.klamu všem kolem a nejvíc sobě.prosím,jestli mužu poprosit kontakt na odborníka,se kterým si o tom mužu promluvit,byla bych vam vdečná.dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
dobře, že píšete. Využití odborné je dobrý nápad. Sama jste se přesvědčila, že problém se vrací, není tedy nad to, vyřešit jej s trvalou účinností. Určitě jste musela sama na sobě zapracovat, dosáhla osobních úspěchů, byla by velká škoda vše teď pokazit, případně ztratit...
Netuším, odkud jste, nevím tedy kam Vás konkrétně nasměrovat. Pokud by pro Vás byla dostupná Praha, doporučuji se obrátit na toto zařízení :
Denní stacionář, o.s. SANANIM
Janovského 26
Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041
GSM : 605 212 175
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Email : stacionar@sananim.cz
Jde o ambulantní formu léčby. K přijetí do programu nepotřebujete žádné lékařské doporučení, ani se nemusíte předem objednávat. Stačí pouze přijít buď v úterý nebo ve čtvrtek10.30 hod na tvz. ,,Motivační skupinu", kde se můžete informovat o možnostech pro Vás. Vstupem do zařízení se nijak nezavazujete, konečné rozhodnutí zda dalších služeb využijete či nikoliv je pouze na Vás. Pokud byste měla zájem nejdříve o individuální rozhovor, doporučuji si zavolat na uvedená čísla a na konzultaci se předem dohodnout.
Více informací naleznete zde www.sananim.cz. V rubrice Naše zařízení zadat Denní stacionář DST. Přítel by eventuelně v případě jeho zájmu mohl využít Poradnu pro blízké osoby. Kontakt a bližší informace na totožné webové adrese, zadat Poradna pro rodiče PPR. Tato poradna kam jste napsala i obě doporučená zařízení spadají pod stejnou organizaci.
Zdali je pro Vás Praha problém, můžete buď napsat ještě jednou a uvést odkud jste, případně jaká větší města máte v dobré dostupnosti. Vyhledáme a doporučíme Vám jiné vhodné zařízení. Nebo se sama můžete podívat sem www.drogy-info.cz. V rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - Kontaktní centrum.
K-centra jsou tvz. ,,nízkoprahová" zařízení, to znamená, že se nemusíte předem objednávat a můžete jej navštívit kdykoliv během provozní doby. Je, ale samozřejmě výhodou si předem zavolat, nemusíte čekat a pokud o Vás bude pracovník předem vědět, bude mít i dostatek času. Také se nemusíte ničím prokazovat ( OP, zdravotní pojišťovna ) a zcela anonymně si o Vaši situaci promluvit. Vše bezplatně.
Pokud by Vás ještě napadali nějaké doplňující dotazy nebo potřebovala jiný kontakt, klidně opět napište. Když budete mít chuť, můžete nám napsat, zdali jste odborné pomoci již využila a jak to s Vámi vypadá dále. Držíme palce a přejeme hodně sil.
Mějte se hezky, s pozdravem
Markéta K.