Pěstování marihuany
jen se ptám
Dobrý den, jaké množství marihuany (počet gramů nebo počet rostlin) je momentálně možné aby měl člověk u sebe a bylo to stále ještě legální? Zajímá mě například pokud má můj spolubydlící doma dvě velké vzrostlé rostliny konopí, tak zda se dopouští trestného činu nebo ne. Marihuanu má pouze pro vlastní potřebu. Ale je to velmi cítit a proto se bojím napříklat udání sousedů, známých apod. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
v prvé řadě jde o to, zda spolubydlící pěstuje cannabis s dostatečným obsahem účinných látek. Kdyby například pěstoval čistě technické konopí, které nemá obsah THC látek vyšší než 3%, nebyl by to žádný problém. Ohlašovací povinnost u technického konopí je až pěstování na poli od 100m2.
Pokud však pěstuje konopí s vyšším obsahem THC látek, než jsou 3%, pak se do 5 rostlin jedná o přestupek, od 5 rostlin o trestný čin. Další věcí je, co s rostlinami spolubydlící následně provádí. Dost pravděpodobně může docházet k tomu, že porušuje i další paragrafy (distribuce další osobě apod.). Podrobný výtah z trestního zákona najdete na: http://drogovaporadna.cz/trestni-zakonik.html.
Kdybyste měl/a zájem o přesnější informace, pak se můžete obrátit na Právní poradnu A.N.O., která se na tuto problematiku specializuje.
Právní poradna A.N.O.
Koněvova 95
130 00 Praha 3 - Zižkov
tel. 222 582 932
www.asociace.org
Zdraví,
Gabriela Koryntová.