zákon
pexeso
Dobrý den chtěl jsem se zeptat na syntetické drogy které byly připsány na seznam zakázaných látek v dubnu.Zběratelské předměty které se daly volně koupit v Amsterdam shopech a na dalších místech tyto látky obsahovaly a někteří lidé je mají stále doma.Hrozí jím tedy nějaký postih za držení drog?Je u těchto látek stanovené maximální množství které můžeme mít u sebe?A může být vůbec člověk trestaný za látky které koupil v době kdy byly ještě legální?Nebo se nesmí pouze prodávat?Děkuji za zodpovězení všech dotazů s pozdravem p.P

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
záleží, jakou konkrétní látku máte na mysli, resp. jaké složení má Vámi přechovávaný sběratelský předmět. To, že jste si ho koupil v době, kdy byl legální, nejspíš již nikdo řešit nebude. Přechovávání by však problém být mohl - samozřejmě zejména v souvislosti s množstvím, které přechováváte, obsahujícími látkami a také s tím, jak s tím vším hodláte nakonec naložit (pak by se mohlo přidat i šíření apod.).
Podrobnější informace ohledně současné legislativy najdete na: http://www.drogovaporadna.cz/trestni-zakonik.html. § 284 se týká Přechovávání omamné a psychotropní látky a jedu, seznam omamných a psychotropních látek je upraven v zákoně č. 167/1998 Sb., o návykových látkách. Podstatný by mohl být i seznam jedů, který je pro potřeby trestního zákoníku obsažen v nařízení vlády č. 467/2009 Sb.
Podle mého názoru by Vám nejspolehlivěji na toto téma odpověděli pracovníci Právní poradny A.N.O., kteří se na tuto problematiku specializují, kontaktovat je můžete na tel. 222 582 932. Pro podrobnou odpověď bude potřeba vědět, co přesně Váš sběratelský předmět obsahuje a v jakém množství.
Zajímá-li Vás tato problematika, můžete se zúčastnit Regionální konference: Nové drogy a Cena adiktologie 2011, pořádaná Centrem adiktologie, a to v úterý 6. prosince 2011 od 9:00 do 19:30. Podrobnější informace:http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/172/3251/Regionalni-konference-Nove-drogy-prevence-lecba-regulace-6-12-2011-1-LF-UK. Vstup je zdarma, s registrací až na místě.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.