Pervitin a výchova dětí
Adela
Dobrý den, již 8 let užívám pervitin. Vždycky tak půl roku beru, půl roku ne. Střídá se to. Nyní mám doma už 2,5 letého syna a 7.měsíční miminko. Byla jsem si jistá, že s tím teď už konečně přestanu, ale dnes je to opět cca 2 měsíce co beru. Dělám to jen kvůli energii a hubnutí. V minimálním množství na den - jen abych neměla hlad a samozřejmě sama. O děti se starám, vařím, uklízím. Vše zvládám, ale začínám to nezvládat psychicky. Co mohu dělat a jsou ohroženy mé děti, když se obrátím na odbornou pomoc?Mohou mi děti odebrat nebo uvědomit manžela?Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Tomáš Nedvěd
Dobrý den,
oceňuji, že jste se rozhodla problém řešit. Myslím, že je zcela na místě vyhledat odbornou pomoc. Pokud jste z Prahy či okolí, doporučuji kontaktovat Denní stacionář SANANIM, což je specializované pracoviště pro práci s drogy užívajícími matkami (kontakt najdete na www.sananim.cz). Pokud je pro Vás Praha nedostupná, doporučuji obrátit se na kterékoli kontaktní centrum pro uživatele drog. Odebrání dětí či jakéhokoli zneužití informací se nemusíte obávat. Ve vašem případě k tomu nevidím důvod a cílem pracovníků kontantních center i ostatních pracovišť je především předejít tomuto krajnímu řešení. Služeb kontaktního centra můžete využít i anonymně.
Kontakty na jednotlivá zařízení můžete najít na www.drogy-info.cz pod Mapou pomoci, případně mi napište, odkud jste, a já Vám vhodný kontakt doporučím.
Opatrujte se.
Tomáš Nedvěd