toxická psychoza
xxxnikxxx
Dobrý den,můj přítel nejspíš trpí TOXICKOU PSYCHOZOU,nějakou dobu bral drogy a začly se u něj projevovat halucinace,,schízy,,.Když se mi daří s přítelem normálně komunikovat,uvědomuje si,že s ním není něco v pořádku a že musí jít k lékaři.Nevím,ale jaký lékař by mu mohl v tomto případě nejlépe pomoci,nevíte náhodou o nějakém v okolí Frýdku-Místku.A netušíte náhodou jak taková léčba probíhá?děkuji Vám moc za Vaši odpověď...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
v takovém případě je třeba obrátit se na psychiatra. Pokud je přítel v akutní psychóze, tzn. má ty příznaky, které popisujete, je nejlepší zajet na příjem přímo do psychiatrické léčebny (nejbližší zřejmě v Opavě?). Není nevyhnutelné, že si ho tam nechají, ale zváží jeho stav nejrychleji. V přípdě, že příznaky spíš odeznívají, je možné obrátit se na ambulantního psychiatra, nejlépe takového, který se zabývá i závislostmi. Našla jsem ve Frýdku-Místku např.:
MUDr. Pavel Vít, V. Nezvala 604, tel. 558 432 795
MUDr. Lubomír Kočiš a MUDr. Monika Weimerová, Stará cesta 83, tel. 558 646 327
MUDr. Bronislav Šedý, Pionýrů 2242, tel. 558 436 324
Při léčbě toxické psychózy je hlavně zásadní, aby člověk přestal úplně užívat drogy. Jedině tak může být léčba úspěšná. Většinou je třeba nasadit dočasně léky, antipsychotika, a až akutní příznaky odezní, zabývat se spíše v terapii, závislostí.