piko a anorexia
dievca
dobry den uz som vam pisala , bohuzial ste mi stale neodpovedali. tak skusim to este raz, v skratke pervitin som zacala brat ako anorektikum. bohuzial som do toho spadla beriem v podstate kazdy den cca rok, snazim sa prestat potom sa prezeriem a neviem prestat jest , tot moja otazka , existuju nejake lieky co vyvolavaju taky isty anorekticky efekt ako pervitin? bojim sa... chcem prestat , ale neviem ako na to , dakujem za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
snažila jsem se dohledat Váš předchozí dotaz, ale nepodařilo se mi to. Omlouvám se tedy, jestli se nám někam zatoulal, nebo naopak, jestli už jste mezitím odpověď dostala...
Používat pervitin jako anorektikum je dost nebezpečné, i když lákavé. Hubne se po něm rychle. Efekt ale nikdy nevydrží. Podle toho, že se přejídáte, jde už možná spíš o fázi bulimie, než anorexie. V každém případě kolotoč přejídání, případně zvracení, užívání pervitinu apod., je pro tělo strašný nápor a brzy se to na něm nějak podepíše. Jsou léky, které tlumí chuť k jídlu. Jde ale spíše o to zbavit se toho přejídání, časem se Vám pak váha ustálí. Rozhodně bych doporučovala odbornou pomoc, zvládnout kombinovanou závislost tohoto typu (i poruchy příjmu potravy jsou v podstatě závislostí) je bez ní extrémně těžké a málokdy se to podaří. Bylo by dobré zkonzultovat celou Vaší situaci s psychiatrem, který se zabývá buď závislostmi nebo poruchami příjmu potravy (oba budou mít zkušenosti i s tím druhým) a naplánovat s ním, jak z toho ven. Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, napište město, pokusím se Vám poslat nějaký kontakt.