co to je. ?
veronika
dobrý večer.. mám problém ze ségrou.. :/ je jí 19let .. před 2 rokama se mi přiznala že bere pervitin.. nejdřív sem to chtěla řešit ale pak semjí \'\'chtěla pomoc \'\' ale zaroven sem jí ubližovala tím že sem ji v tom ještě podporovala.. bylo těžké jí v tom nechat.. jenom šnupe.. když je pod vlivem tak je v pohodě.. ale jak mile je na déčku tak je na zabití všechno jí hned rozčiluje na všechny křičí jenom když jí řeknu třeba že jdu ven nebo že jí odpovim tak jak jí se nelíbí... a když žu to nemá tak 2-3 den tak je to zase moje v pohodě séégra ale to je nejdýl co bez toho vydrží.. mám jí furt pořád ráda když je prostě dá se říct jiná... jenže minulej víkend se mi svěřila že za si šnupne.. a že pokaždý ve tři ráno za ní chodí smrt.. bere na ní podobu natahuje k ní ruku něco na ni šeptá a já mám o ni strach.. je to čí dál horší a horší a nevím co dál... na léčení jít nechce ptž se bojí že ji višchni odsoudí a když se o tom jenom zmínim tak sem špatná.. že ji nemám ráda a že sem se proti ní spikla..atd.. ale ty tři dny tejdne vynechává aby se pořádně najedla pila a taky aby se prospala to je jediný co dodrží na čem sme se dohodli.. prosím poraďte..

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
to co popisujete / přicházející smrt.../ by mohl být jedním z příznaků toxické psychózy, jenž se po konzumacích pervitinu, dosti často objevují. Pokud bude i nadále pervitin konzumovat, těchto prožitků se nezbaví, spíše budou dalšími konzumacemi dostávat na intenzitě. Po vysazení drogy toxická psychóza obvykle postupně slábne, až vymizí zcela. Nejlépe by samozřejmě bylo, kdyby sestra urychleně vyhledala odbornou pomoc... / píšete, že toto ale odmítá /.  Na dálku nejde situaci objektivně zhodnotit...
Nicméně, asi by bylo nejrozumnější, abyste tedy odbornou pomoc vyhledala Vy. Veškerá zařízení pracující s uživateli nelegálních drog nabízí i poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. V osobním kontaktu budete mí více prostoru probrat vše co je třeba a lépe se poradit o tom, co by se v dané chvíli mělo a dalo pro sestru udělat. Poradenství je nezávazné, bezplatné a lze jej využít i zcela anonymně.
Nepíšete, odkud jste, takže buďto napište ještě jednou a uveďte dostupná města. Nebo se sama můžete podívat do databáze kontaktů a vyhledat si Kontaktní centrum, které by Vám bylo nejblíže. Zde kontakt : www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - Kontaktní centrum.
Pokud by pro Vás byla dostupná Praha, doporučuji se obrátit přímo na kolegyni, která se na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog specializuje, kontakt níže. Můžete s ní bez obav pohovořit o všem co je třeba, např. i o tom, zda o problému neříct rodičům atd...veškeré služby jsou bezplatné.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Více informací naleznete zde www.sananim.cz - v rubrice Naše zařízení zadat Poradna pro rodiče PPR. Také se na této webové adrese, ve stejné rubrice, můžete podívat na Specializované služby CADAS - tam by bylo nejlépe, kdyby Vaše sestra zašla / s ohledem na potíže, které jste popsala /.
Zatím se mějte hezky, doporučuji poradenství využít co nejdříve. Pokud budete potřebovat, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.