Pervitin-neobviklý příznaky
CrazyShot
Zdravím, neš začnu tak bych se chtěl teptat co se stane kdyš často šňupu pervitin, co to udělá s nosem? A teď teda hlavní dotaz...beru teprve rok, přiznám se že už od začátku dost často, poslední dobou mám problém rozumět tomu co kdo řiká, třeba těm samím lidem sem dřív rozuměl v pohodě ale teď kdyš mi něco řikaj tak se 3krát ptám cožeto řikal. A taky často špatně chápu co tim chce někdo říct (i kdyš je to uplně jednoduchý), prostě mi to musej vysvětlit s detjlama. A dál, četl sem že u pika nejsou absťáky, ale já kdyš si neddám dýl jak minimálně 5 dní tak nejdřív to začne tak se sem nervní a to víc neš kdyš mám třeba dojezdy, začnu se prostě hádat kuli blbostem. pak mi začne bejt zima i kdyš všem okolo je normálně, najednou sem bez nálady, s nikym se mi nechce mluvit a kdyš na mě někdo promluví tak sem nepříjemnej. Tyhle stavy sem zažil asi 2krát kdyš sem chtěl kuli přítelkyni přestat, a teď mám pauzu max 3 dny. Kolik dní v kuse šňupu, rači nepovim. Je to ale timže si myslim že je to teprve 2 nebo 3 noc ale je to horší, to bych pak nafackoval kdyš mi to dojde. Nemyslim si že je tohle všecko normální po jednom roce. Na to všecko se ptám proto že sem tyhle příznaky u nikoho neviděl a ani sem se to nikde nedočet. Jinak předem dík za odpovědi

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
asi Vás moc neuklidním, ale vše co popisujete je celkem u užívání pervitinu běžné.
Tážete se, co Váš způsob konzumace udělá s nosem. Tak rozhodně dost poničí nosní přepážku, také se často stává, že konzumentům tímto způsobem samovolně začne z nosu krvácet, může být oslaben vněm čichu atd...
Popis ,,dojezdových stavů" je také Vámi popsán, celkem běžný jev. Nervozita, střídání nálad, neschopnost komunikace s dalšími lidmi to k tomu bohužel také patří...
Uvádíte, že u pervitinu nejsou uvedeny abstinenční příznaky. Ano, např. v porovnání s látky opiátového typu je to poměrně jiná rovina fyzických projevů po vysazení, nicméně pervitin je látkou, která je stimulující. To znamená, že pod jeho vlivem je organismus nepřirozeně nabuzen, nejíte, nespíte, jste aktivní...je tedy logické, že při odeznívání této látky to bude mít na Vaše tělo nějaký dopad. Většinou se dostavuje silná únava, až vyčerpanost. Z tohoto důvodu může být mnohým prostě nedobře. Jak uvádíte neporozumění ostatním a Vaše potřeba informace ostatními opakovat, lze to vysvětlit, jako obtížnější vnímání reality. Dle toho jak své konzumace popisujete, ten rok, co Vám pervitin vstoupil do života jste asi moc ,,čistý" nebyl, neměl jste tedy ani šanci opravdu ,,vystřízlivět"...člověk je pak jaksi za jakousi ,,clonou" a vše co je kolem je jakoby z jiného světa. Uživatelé nám toto takto obdobně popisují i v podstatě, když začnou abstinovat. Návrat ,,zpět na zem" se postupně dostavuje až po dlouhodobém vysazení drogy...
Pervitin je látkou, na kterou vzniká především závislost psychická. Sám uvádíte, že již od samého začátku berete poměrně dost a často. Není tedy divu, že se Vám nedaří déle jak tři dny pervitin neužít. Již po prvních dávkách se dostavuje tvz. ,,chuť" na další dávky. Sám jste to velmi dobře pocítil na vlastní kůži.
Takže, když to shrneme, neprožíváte nic neobvyklého. Toto vše bohužel k pervitinu úzce patří. Také se může dostavit toxická psychóza, což je stav velmi obdobný prožitkům, kteří mají pacienti u kterých je diagnostikována schizofrenie ( pocit pronásledování, paranoia, velmi silné pozorování své vlastní osoby a obava ze smrti atd. )...Ta, ale po vysazení drogy postupně slábne, až zcela odezní. Při dalších konzumacích pervitinu naopak získává na intenzitě a většinou končí hospitalizací...
Chápu, že jsem Vás asi moc nepotěšila. Ale bohužel to takto s pervitinem je. Pokud byste měl chuť s Vaším dosavadním životem něco udělat, ráda Vám poskytnu kontakty, kam byste si o Vás mohl zajít osobně popovídat. Sám jste uvedl, že jste měl snahu kvůli přítelkyni nebrat, ale nepodařilo se Vám to. Myslím, že by tento počin i ona ocenila a jistě byste měl od ní v tomto směru podporu. Pokud byste měl zájem o nějaké kontakty, tak napište ještě jednou a uveďte prosím pro Vás dostupná města.
Zatím se mějte hezky, zvažte to a pokud bude třeba, ozvěte se.
S pozdravem Markéta K.