Závoslost na marihuaně
Anne
Dobrý den, potřebuju pomoc. Mám 16 letého kluka se kterým chodím už rok a půl.. Hulit trávu začl již ve svých 13 letech, ale to bylo maximálně 2× do týdne.. Od svých 15 se to postupně zvyšovalo a dnes hulí každý den.. Jsem z toho docela špatná, protože mi kvůli toho strašně lže, a když je zhulený a je se mnou chová se ke mě strašně agresivně a vulgárně, uráží mě a když mu něco řeknu urazí se..Má ještě nejlepšího kamaráda, se kterým hulí.. Ani jeden znich nechce přestat.. Když svého kluka požádám, že chci aby jeden den nehulil, nedodrží to a pak se jenom hádáme.. Už envím co sním dělat, kolikrát mi říkal, že by chtěl přestat, ale prý nechce ztratit svého kamráda..Který zase říkal, že nemá důvod přestat.. nevím co sním dělat, nechci ho opustit, chci mu pomoct, ale on odmítá kamkoliv jí.. prosím o radu.. Děkui Moc.. Anna

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že byste chtěla příteli pomoct, ale on zřejmě s ničím pomoct nepotřebuje, nebo spíš nechce. Když mu opakovaně říkáte, že Vám vadí jeho hulení, co jiného je jednodušší, než Vám odpovědět, že chce přestat, ale nejde to. S tím se dá těžko něco dělat, že? Člověk chce, ale ono to prostě nejde. Jestli to chápu dobře, od začátku, co spolu jste, hulí přítel denně a pak je na Vás nepříjemný a agresivní (což mimochodem moc nesedí ke kouření marihuany, po ní nebývají lidé agresivní; neužívá přítel ještě něco jiného?). Jak často jsou tedy chvíle s přítelem hezké? Převažují nad těmi nepříjemnými? A co Vás s přítelem drží, když se chová takhle? Je určitě těžké si připustit, že pro Vás přítel třeba není ten pravý, ale zřejmě máte o dost jiný způsob života a budete s tím mít problémy stále, pokud přítel nezačne něco měnit (ne o tom mluvit).