testy na thc
mr.blister
dobrý den zajimalo by mně pokud sedim v hospodě kde sousedi kouří marihuanu neboli šlukovky a jointy a potom bymi udělali policajti test na psychotropní a omamné látky jestli bude test pozitivní děkuju za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, v tomto případě by pozitivní test na THC (účinnou látku marihuany) být neměl. Pokud sám marihuanu nekouříte, tak nemusíte mít obavy. Chápu, že Vás něco takového napadlo, pokud jste v hospodě ve společnosti lidí, kteří marihuanu kouří. Nicméně i v případě, že byste marihuanu kouřil, a policejní test (obvykle se dělá ze vzorku slin) pozitivní byl, průkazný pro případné trestní řízení je až laboratorní krevní test, který dokáže odlišit "aktivní" metabolity THC - tedy prokázat, že jste skutečně řídil pod vlivem marihuany. THC se totiž dá detekovat poměrně dlouho, ale co se týče řízení auta (přičemž by mohli policisté udělat kontrolu na omamné a psychotropní látky), tak je rozhodující, zda máte v krvi metabolity THC, které indikují akutní intoxikaci (řídíte pod vlivem drogy), nikoli to, zda se v krvi najdou jiné metabolity THC, které značí, že člověk někdy v minulosti drogu užil. THC se dá v krvi prokázat cca do 14 dní po posledním užití.