THC - moč? krev?
David
velmi zkráceně -
jsem notorický kuřák marihuany - 14let - posledních 8let denně 1 - 3 jointy
zaměstnavatel si vyžádal test, který měl určit zda jsem pod vlivem či ne
mám před sebou lékařskou zprávu, kde je uvedeno, že v mém organismu byla zjištěna vyšší koncentrace kanabinoidů (referenční mez menší 50ng/ml)
jsou to aktivní látky, nebo je to nález obecný, na zjištění přítomnosti drogy v mém organismu?
díky za vysvětlení

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
nevím, jaká metoda byla k testování použita, ani jaká přesně byla ona zmiňovaná vyšší koncentrace kanabinoidů s ohledem na referenční mez. Z dotazu navíc není zřejmé ani na co přesně se testy zaměřovaly, přítomnost jakých látek byla testována.
Abyste se něco alespoň trochu srozumitelného dověděl, bylo bylo lepší konzultovat přímo s tím, kdo testy prováděl. Buď se tedy obraťte přímo na ně, nebo můžete zkusit Ústřední toxikologickou laboratoř, která sídlí na adrese Ke Karlovu 2, Praha 2 tel.: 224 967 188. V podobných případech se na ni také obracíme.
Například některé testy z moči či slin sledují pouze záchyt metabolitů, teprve následná konfirmace z podrobnějších testů, zpravidla opět z moči či krve, zjiˇšťuje, zda je dotyčný pod vlivem, nebo není.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.