Potřebuji radu
Elišek
Potřebuji radu. Já a má kamarádka jsme si našli kluky, jsou to nejlepší kamarádi. Ona s ním je už rok a půl jenže za poslední dobu se jejich hulení dosti zhoršilo. Zapírá, že vůbec hulil a jeden bez druhého hulit nepřestanou. Nevíme jak je k tomu motivovat. Nemůžou bez toho být a my si nevíme rady. Nikam nepůjdou, ale vím že mají slabou vůli a že sami to nedokážou. Jak na ně?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
jestli odmítají jakoukoliv formu pomoci a návštěvu odborného zařízení, můžete to udělat Vy samotné. Veškerá zařízení pracující se závislými nabízí ve svých službách i mimo jiné, bezplatné, nezávazné a lze i anonymní poradenství rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Osobní kontakt v tomto směru je zcela nejúčinnější, jelikož skýtá mnohem více prostoru. Také je vždy třeba vědět i více informací o situaci celkově. Takže bych Vám doporučila, abyste s kamarádkou navštívili nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog a tam se poradili, co by se v dané situaci dalo či mohlo dělat...
Bohužel, v dotaze není uvedeno - odkud jste, nevím tedy kam Vás konkrétně nasměrovat. Buďto můžete napsat ještě jednou a uvést dostupná města. Nebo se můžete podívat sem www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - Kontaktní centrum.
K-centra jsou tvz. nízkoprahová zařízení = to znamená, že do nich můžete zajít kdykoliv během provozní doby, i bez objednání. Je, ale samozřejmě výhodou si předem zavolat a objednat se. Pokud bude o Vás pracovník předem vědět, nebudete muset čekat a také na Vás bude mít připraveno více času. Nemusíte se prokazovat žádným průkazem, poradenství lze tedy využít i zcela anonymně. Vše bezplatně.
Zdali jste z Prahy, můžete se obrátit přímo na poradnu, která se specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog. Zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Tato poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Na první konzultaci je zapotřebí se nejdříve objednat. Také vše bezplatně. Více informací naleznete zde www.sananim.cz - v rubrice Naše zařízení - zadat - Poradna pro rodiče PPR.
Zatím se mějte hezky, pokud bude třeba, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.