Beznaděj
spolek
Dobrý den,
tento článek by měl pomoci člověku, který neví kudy kam a neví jak řešit danou situaci.
Jde o blog, který je delší dobu stažený z internetu a úzce se dotýkal pana (...).
Tento člověk, zde byl označen jako (...), což ho velice urazilo a dotýkalo se ho to.
Doposud ve svém okolí nebyl schopen (...)  vyvrátit. myslím, že celou situaci
kolem jeho osoby psychicky neunesl a v domnění, že má vše pod kontrolou, začal tento problém řešit braním tvrdých drog. Nejprve se jednalo o občasné braní drogy, kterou mu obstarával jeho dobrý kamarád, jehož jméno nechci uveřejnit. Postupem času se však vytvořila taková závislost, že pan (...) užívá drogu i několikrát za den. Každý večer tuto drogovou závislost kombinuje s tvrdým alkoholem. Což není pro jeho zdraví úplně optimální.
Proto jsme se také rozhodli zveřejnit pravdu o situaci, ve které se právě nachází.
Jsme přátelé a máme o něho strach.
(...) jsme s tebou.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouváme se, ale tato poradna neslouží k účelu, k jakému byste ji chtěli použít. Jednak dbáme na to, aby byla zachována anonymita tazatele, případně dalších lidí z jeho okolí, protože informace o něčí drogové závislosti je dost snadno zneužitelná v případě, že dotyčný drogy skutečně bere, a dost špatně se vyvrací, pokud dotyčný drogy nebere.
Myslím, že pokud chcete svému kamarádovi, který se v uvedené situaci a pozici nachází, jsou rozhodně lepší způsoby, než to někde veřejně rozmáznout na internetu.
Pokud je to ovšem skutečně pravda, což já těžko mohu posoudit.
Proto jsem i vymazala identifikační údaje z Vašeho dotazu, neboť bych byla nerada, pokud by Drogová poradna přispěla k nespravedlivému osočování z užívání drog u osoby, která je veřejně činná a známá.
Nevím, zda jste s ním mluvili, jak se on k problému staví, jestli ho chce nějak řešit nebo ne, zda mají jeho kolegové nějaké podezření, případně zda se dopustil v zaměstnání nějakých prohřešků a chyb, které s užíváním drog souvisí...
Pokud mu chcete skutečně pomoci, je asi nejlepší se obrátit na některé z center pro rodiny a blízké závislých a poradit se o tom a nikoli dělat neuvážené kroky, které ho v důsledku mohou více poškodit, než mu pomoci. Kontakty na uvedená zařízení najdete na http://www.drogy.net/databaze-kontaktu nebo na http://www.drogy-info.cz/index.php/map.
Přeji hodně štěstí.