Pomoc
Hanka
Prosím o radu. Mé kamarádky bratr užívá drogy a je psychicky narušen. Stávají se incidenty, kdy fyzicky napadá své okolí, je nepříčetný, jakoby zbavený smyslu. Má halucinogenní představy, jakože ve svém těle cítí nadpřirozenou bytost (Ďábla), který na něj možná působí jakoby nadřízený, který mu vysílá psychické příznaky ublížení jeho mysli a duše, zároveň fyzické napadení své rodiny. Když má tento stav, tak si nepamatuje co se dělo, když tento stav odezní je hodně citlivý a plně si uvědomí že mohl své rodině ublížit a má strach, že se to může stát. Rozhodl se, že by rád podstoupil léčbu, nechal se proto odvést dobrovolně do Dobřan. Po dvou dnech umístění v této léčebně mu bylo zděleno, že je pro tuto léčebnu nevyhovující případ. Nevíme co dál zařídit, na koho se obrátit proto prosíme o radu, jak to zvládnout a kam ho umístit, jsou-li nutná nějaká doporučení. Bojíme se, když ho z Dobřan propustí a dostal by se domů, že to vše vzdá a bude to pokračovat dále stejným směrem. Prosím odepište mi jak postupovat dál. Děkuji za vaší pomoc.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
máte pravdu, že je hodně demotivující, když člověka někam přijmou a pak ho zase odešlou jinam. Někdy se to bohužel může stát. Nepíšete, co bylo důvodem, proč se do Dobřan nehodí. V každém případě by mu měli ale zajistit nástup do zařízení, které je pro něj vhodné, nebo ho alespoň doporučit. Tedy za předpokladu, že neporušil výrazně řád léčebny a není tedy důvod ho v podstatě vyhodit. Ať se jeho rodina v léčebně zeptá, kam se obrátit a pokusí se vyjednat, aby plynule přešel z jednoho zařízení do druhého, což je rozhodně nejméně rizikové.