léčba
myška
Dobrý den chtěla bych se zeptat jak je to s léčbou závislostí a na jak dlouho. Dcera byla sedm let závislá na pervitinu a po měsíční léčbě a týdnu detoxu ji bylo řečeno že to má v hlavě srovnané a ví co dál se životem a léčba může být v lednu ukončená.Máme strach aby se to po návratu nevrátilo do starých kolejí je to krátká doba. Jak je to prosím s komunitou?je dobrovolná nebo i léčebna ji může doporučit a jak je to s placením?Dcera říkala že se za ni musí platit okolo 8.000kč měsíčně Moc děkuji za odpověd

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
moc bych nevěřila tomu, že po sedmileté závislosti se člověk za měsíc "srovná". To je tak akorát doba, kdy se dá dohromady fyzicky, oklepe se, začne mu být lépe a pominou nejakutnější problémy. Mnoho závislých v tu chvíli léčbu opouští s pocitem, že už jsou v pořádku. Většinou to ale nemá dlouhé trvání. Sedm let je dlouhá doba, samozřejmě také záleží na tom co se za tu dobu událo, ale v podstatě je to určitě dost dlouhá doba na podstoupení komunity nebo alespoň déledobější ústavní léčby. Léčba v komunitě je dobrovolná, léčebna ji může doporučit, ale ne nařídit. Každá komunita to má s placením trochu jinak. V některých je příspěvek minimální a ještě se odvíjí od výše příjmu (pokud dcera nemá žádné dávky, neplatila by třeba ani nic), v některých se platí např. 8.000,- měsíčně, jak píšete.
Pokud by dcera projevila o komunitu zájem, jistě jí poskytnou v léčebně potřebné informace, nebo je najdete na internetu. Doporučovala bych při první návštěvě probrat s ní a nejlépe i s jejím terapeutem možnosti, které jsou. Pokud by byli všichni přesvědčeni, že už je v pořádku, určitě by měla mít po odchodu z léčebny zařízené alespoň doléčování, které pomůže v začátcích, aby se vše nevrátilo do starých kolejí.