opium
Mark Cobain
Chcem sa opýtať aký je rozdiel v sile účinkoch opia a heroinu? Opium som mal pár krát či už som ho fajčil alebo užíval ústnou formou,a jeho účinok bol na mňa veľmi mierny. V porovnaní napríklad s telesnými pocitmi ktoré mám po užití marihuany niekolko nasobne slabší.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
v České republice je téměř nemožné sehnat kvalitní opium. První věc, která mne v tomto směru napadla je, že šlo o nekvalitní látku, případně o látku s nízkým obsahem účinných látek.
Obecně lze říct, že opium i heroin patří mezi opioidy. Jejich účinek je primárně podobný, tedy tlumivý. Na druhou stranu má opium má ve srovnání s heroinem účinek trochu odlišný. Přeci jen by mělo obsahovat kombinaci alkaloidů (morfin, kodein, papaverin, thebain). Na účinku opia se podepisuje zejména mofrin spojený zejména s tlumivým, ale zároveň euforizujícím účinkem. Heroin je diacetylmorfin. Měl by být ve srovnání s opiem (pokud mluvíme o čistém heroinu a čistém opiu) řádově účinnější. Nicméně ani čistý heroin není v České republice de facto k sehnání. Na trhu se objevuje s řadou příměsí (od cukru, přes jedlou sodu, nadrcené léky nebo cokoli bílého, včetně omítky nebo velmi nebezpečného fentanylu apod.), s čímž se pojí výsledná intenzita, ale i kvalita prožitku.
Neméně podstatný vliv na výsledný prožitek má i individuální nastavení uživatele. Jednoduše a nadneseně řečeno: droga na Vás bude mít takový účinek, jaký očekáváte. Někteří lidé jsou naprosto zkouření po jednom prásku, jiní po dvou jointech, s někým dalším nehnou ani tři. Prožitek při prvním užití může být navíc poměrně zavádějící právě z toho důvodu, že nevíte, co čekat.
Riziko rozvoje psychické závislosti je však u všech výše jmenovaných drog. Fyzická závislosti se rozvíjí poměrně rychle právě u opiátů. U marihuany již také někteří dlouhodobí uživatelů popisují nepříjemné fyzické stavy při vysazení. A to nemluvím o řadě dalších rizik, které s sebou experimentování s podobnými látkami přináší.
Stačí Vám takováhle odpověď? Kdybyste se chtěl rozepsat více, můžete využít skryté poznámky, která není přístupná veřejnosti.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.