nevim
makala
dobry den..jsem holka je mi 21,od 14 kourim pravidelne marihuanu.v 17jsem zacla vikendove brat lsd..to mi nestacilo a stalo se to na dennim poradku plus kokain..po roce jsem se setkala s pervitinem..a uz jsem v tom litala..ale ne nitrozilne!pred rokem
jsem sama od sebe prestala uz jsem nikdy v zivote nechtela zazit ten stav.ale bohuzel pred par dnz jsem ulitla a to hodne lituju toho ale bojim se ze az zase bude moznostvneubranim se...mam skvelou praci rodinu jenom to peri to kazi..kamarady jsem konecne dostala na svou stranu a nechci to vsechno zazit znova...myslite si ze mam nekam zajit?dekuju za odpoved potrebovalavjsem to nekomu rict pac me to trapi

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že jste měla potřebu někomu se svěřit. A ptáte se, jestli si myslíme, že byste si měla nějam zajít.
Píšete, že už rok abstinujete. Podle toho, co jste psala, jste musela mít velmi dobrý důvod, když jste to dokázala sama. Ale vypadá to, že se Vám stalo to, co se stává spoustě lidem, kteří začnou sami abstinovat. Nejprve jsou překvapení, že je něco (sami třeba ani neví co přesně) k drogám pořád táhne. A některým dojde, že jim samotná abstinence k šťastnému životu nestačí: Řešení se pak nabízí samo: udělat pro sebe něco víc, zkusit přijít na to, co mě to k drogám táhne, a hlavně, co si s tím počít. Často je to příležitost, jak se o sobě dovědět něco nového, podívat se na svůj život z trochu jiného pohledu a přemýšlet. Jestli by Vás něco takového zajímalo, pak by pro Vás mohla být terapie tím pravým.
Jestli si myslíte, že by Vám pomohlo, mít někoho, komu se můžete svěřit, pak neváhejte! Obrátit byste se mohla na jakékoli doléčovací centrum. Ta se zabývají pomocí lidem po léčbě a těm, kteří sami dlouhodobě abstinují (kontakty najdete na www.drogy.net/databaze-kontaktu) a nebo byste mohla zkusit najít si soukromého psychoterapeuta. Možná by Vám s hledáním někoho konkrétního pomohli ve zmiňovaném doléčovacích centru.
Kdybyste si sama nevěděla s hledáním kontaktů rady, napište, která větší města jsou Vám dobře dostupná. Pokusila bych se Vám sehnat nějaké kontakty.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.