Organizace
Goa
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda nevíte o nějakých organizacích, či centrech, zabývajících se drogovou problematikou, kde by brali dobrovolníky pro výpomoc (ať už se jedná o rozdávání letáků, nebo něco jiného). Nejlépe v moravskoslezkém kraji okolí Ostravy a Nového Jičína. Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
organizací, které se věnují drogovým závislostem, je mnoho. Existují státní i nestátní služby, zdravotnické nebo sociální, od terénních programů, přes kontaktní centra, léčebné ambulance, substituční programy, psychiatrické léčebny a detoxy, komunity, doléčovací centra apod. Je toho hodně. Záleží, o co přesně Vám jde. Každé ze zařízení navíc bude mít svá vlastní kritéria pro pozici stážisty nebo dobrovolníka. Většinou vyžadují věk minimálně 21 let. Výjimkou by mohli být nízkoprahové kluby pro mládež nebo programy primární prevence. Vždy je ale bude zajímat Vaše motivace pro práci s touto klientelou.
Většinu kontaktů si můžete vyhledat sama na www.drogy.net/databaze-kontaktu nebo na www.drogy-info.cz v Mapě pomoci.
V zásadě v každém větším městě najdete kontaktní centrum, do menších měst dojíždí alespoň terénní programy. Pokud jde o Nový Jičín a Ostravu, můžete zkusit kontaktovat např. o.s.RENARKON, www.renarkon.cz.
Zdraví,
Gabriela Koryntová.