pohozena injekcni strikacka
Joli
Asi tak pred rokem jsem nasla na parkovisti vedle hypermarketu tesco na rokycanske ulici v Plzni pohozenou injekcni strikacku.V zachvatu dobre vule jsem ji hodila do odpadkoveho kose na tomto parkovisti. Pote jsem se od kamaradky dozvedela ze jsem to mela zavolat na cislo 158 a oni by se o ni postarali. Od te doby mam docela velkou starost jestli se nekdo pri manipulaci s timto kosem nenakazil. Prosim dekuji za odpoved.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
Vaše kamarádka má pochopitelně pravdu. V podobných případech je lepší na stříkačku vůbec nesahat a zavolat městskou policii, případně se obrátit na kontaktní centrum či terénní programy, které fungují v každém větším městě. V Plzni by to mohly být například Terénní programy Centra prevence a terapie, tel.: +420 377 220 996 nebo mobil: +420 724 003 934 (po-pá 12:00-19:00), více informací o nich najdete na www.cppt.cz. Pracovníci takových zařízení jsou vybaveni pro sběr infekčního materiálu a nechávají ho bezpečně likvidovat.
Píšete, že se to celé stalo již před rokem. Už tedy není možné zjistit, kam stříkačka doputovala. Může Vám pomoci alespoň pomyšlení, že nejste první ani poslední, kdo do koše vyhodil něco takového jako stříkačku, nebo něco ostrého. Pracovníci úklidových služeb s něčím takovým tak trochu počítají. A pokud jde o nákazu infekčními nemocemi, považuji toto riziko za velmi nepravděpodobné. Viry žloutenky typu C i virus HIV, které patří mezi ty nejnebezpečnější, příliš moc nevydrží a na vzduchu rychle umírají.
Příště zavolejte teréňáky, nebo městskou policii a zkuste se tím už netrápit.
Stačí Vám to takhle?
Zdraví,
Gabriela Koryntová.