marihuana
červ
Dobrý večer,potřebujeme poradit co máme dělat.Náš syn kouří marihuanu.Nevíme kolik ale už se nám ztrácí peníze,prodává si zatím své věci.Například notenbook atd. Nechal školu nechce chodit do práce.Je mu 19 let.Na několik dní se stratí.Vrátí se když mu dojdou peníze co nám vzal. Od znamých víme že už taky dluží všude peníze.Poradte co máme dělat.Děkujeme za radu.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že syn nechal školy, nechodí do práce, užívá marihuanu. Stává se, že na několik dní zmizí. Vrátí se, když mu dojdou peníze. Prodává svoje věci, půjčuje si peníze ve svém okolí, doma nejspíš nějaké věci ukradl.
Celá situace se nejspíš vleče již několik měsíců. A podle popisu vypadá vážně. Podle toho, co jste napsal/a, nejspíš nepůjde jenom o marihuanu. Doporučila bych vám tedy obrátit se na odborníky a s nimi probrat celou situaci osobně. Nejspíš to nebude vůbec jednoduché. Bude potřeba, abyste se domluvili jako rodina. Potřebná bude pevná vůle, trpělivost a důslednost, stejně jako nastavení přehledných a pravidel.
Ideální by tedy bylo najít si kontakt na poradnu pro blízké uživatelů drog, nebo nejbližší kontaktní centrum. Kontakty najdete na www.drogy.net/databaze-kontaktu, nebo napište, odkud jste a která města jsou vám dobře dostupná, pokusila bych se vám někoho doporučit.
Zdraví,
Gabriela Koryntová.