beznaděj
bario
Vím že mi nemůžete pomoc ale potřebuji si jen ulevit.Dcera 21 let, bere pervitýn. Někdy už to vydrží i 3 měsíce a pak si dá znova. Takhle to jde už 2 roky, když je v pohodě tak jeto moc milej člověk ale pak je to děsný. Přišla i o řidičák tak jsem si myslela protože ráda řídí že jí to pomůže. Ale ne. Když se konečně zas můžu normálně nadechnout tak je zase všechno zpět. Léčit se nechce protože to podle sebe zvládá a já jí někdy už opravdu nenávidím. Cítím se hrozně za to co cítím ale nemůžu si pomoc.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste v obtížné situaci a nevíte, co dělat. Píšete, že dcera bere pervitin, a to už dva roky, se střídavými úspěchy s abstinencí. Léčit se nechce, přestože to vypadá, že jí braní pervitinu dělá dost potíže v běžném životě (např. sebrání řidičského průkazu). Myslím, že v tuto chvíli byste potřebovala podporu spíš Vy, abyste se v situaci lépe zorientovala, zjistila, jaké jsou Vaše možnosti - v komunikaci s dcerou, s její motivací k léčbě, s nastavením nějakých pravidel, která by měla fungovat, ať už bere nebo nebere drogy. Myslím, že Váš pocit, že jí "nenávidíte", pokud opět bere drogy, je víc než pochopitelný. Musí Vám to brát strašnou spoustu sil, možná nemáte energii a kapacitu se pak pořádně věnovat své práci, koníčkům, přátelům, cítíte se v tom osamělá a máte dojem, že jste na dně sil... Vy sama máte také svůj život, a potřebujete ho žít, ne jen se zabývat dcerou a jejími drogovými excesy. Napadá mě, že by nebylo od věci si zajít popovídat s někým z odborníků osobně, abyste získala právě tu podporu, kterou potřebujete, dostatek informací, aby Vám byl v tom trápení někdo nablízku. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit vhodné zařízení či někoho z kolegů konkrétně, kam byste se mohla obrátit. V každém větším městě funguje tzv. kontaktní centrum pro uživatele drog, kde nabízejí pomoc jak závislým, tak jejich rodinám a blízkým. Služby jsou anonymní a bezplatné. Případně jsou i další centra, kromě těchto, kde by Vám mohli pomoci.
Tak napište, pokud byste o něco takového měla zájem. Takhle po internetu je dosti složité poskytnout nějakou konkrétní radu, co dělat, ale v osobním kontaktu to jde mnohem lépe. Zatím držím palce, a věřte, že i když je to běh na dlouhou trať, že se nakonec podaří, abyste se cítila líp.