marihuana
Roman
Syn začal kouřit marihuanu je mu 16 let.Mám mu vynadat?Nebo se s ním snažit promluvit?To mluvení jsem již zkusila je to teprve 3 dny myslím že nepřestal prý přemýšlí .Dotéto doby s ním nebyl žádný problém. Co máme dělat dál?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
dobře, že píšete. Toto nebývají zrovna snadné situace a je velmi dobré v podobných případech se obrátit na odbornou pomoc. V tom smyslu, že můžete Vy - jakožto rodinný příslušníci využít poradenských služeb pro blízké osoby, které zařízení pro uživatele nelegálních drog, ve svých službách též nabízí. V těchto případech je nejúčinnější osobní kontakt a pohovor, při kterém můžete více konkrétněji a podrobněji probrat vše potřebné a poradit se jak vhodně komunikovat se synem.  Jaké další vhodné kroky zvolit. I s ohledem na nízký věk syna se mi to jeví jako nejrozumnější možné řešení. Ne vše lze řešit touto cestou přes internet, poněkud máme tímto způsobem možnosti jaksi omezené. Také neexistuje jedna universální odpověď, která by se hodila pro všechny. Aby pomoc byla účinná, je třeba vědět více informací o celkové situaci. Leckdy rodiče dochází na konzultace opakovaně a pravidelně se radí, jak v daných situacích reagovat, jak komunikovat a tím i třeba lépe motivovat k nějaké pozitivní změně...
Ve Vašem kraji jsem vyhledala pouze dvě Kontaktní centra pro uživatele drog. Kontakty uvedeny níže. Tyto zařízení jsou nízkoprahová, to znamená, že jej můžete využít kdykoliv během provozní doby, i bez objednání. Je samozřejmě, ale výhodou se na první konzultaci nejdříve objednat, nemusíte pak čekat a také má na Vás pracovník dostatek času, pokud o Vás předem ví. Také se nemusíte prokazovat průkazem totožnosti či pojištěnce, můžete tedy využít služeb anonymně. Vše bezplatně.
Kontaktní centrum RIAPS
Procházkova 818
Trutnov
Tel : 499 828 144, 731 441 267
Kontaktní osoba : Mgr. Ondřej Čalova
www.riaps.cz
Kontaktní centrum LAXUS, o.s.
Říční 1252/3a
Hradec Králové II.
Tel : 495 513 977
Kontaktní osoba : Bc. Eva Krejcarová
www.laxus.cz
Přímo v Jičíně je možnost se obrátit na tuto ambulanci, která také pracuje se závislostmi. Jelikož jde o lékařské zařízení, vše probíhá jako u běžných lékařů.
Psychiatrická ambulance s AT ordinací
17. listopadu 861
Jičín
Tel : 493 522 056
MUDr. Jan Krabec
Pokud byste se chtěli obrátit přímo na specializovanou Poradnu pro rodiče, která s uživateli drog pracuje, bohužel je až v Praze. Nicméně uvádím kontakt i sem, plno rodičů i z jiných krajů sem na konzultace dojíždí.
Poradna pro rodiče SANANIM, o.s.
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Tato poradna spadá pod stejnou organizaci, jako tato webová poradna, kam jste napsala. Kolegyně Mgr. Čtrnáctá má letité zkušenosti s rodiči závislých osob, můžete s ní bez obav pohovořit o všem co je třeba. Také bezplatně. Více informací o organizaci a zařízeních naleznete zde www.sananim.cz - v rubrice Naše zařízení zadat Poradna pro rodiče PPR.
Zatím se mějte hezky. Držíme palce, ať vše dobře dopadne. Pokud budete potřebovat, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.