co můžu udělat ?
Bob
Dobrý den moje kamarádka se rozhodla přestat užívat drogy ( jedná se o pervitin ). Rád bych ji podpořil ale nevím jak a co mohu pro ni udělat. Jsem ochotný pro ni udělat vše. Prosím můžete mi poradit co nebo jak podniknout. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
rozhodně je velmi dobře, že jste napsal / vzhledem ke skryté poznámce /. Díky stavu ve kterém se kamarádka nachází, by bylo nejrozumnější se obrátit na toto zařízení a to co nejrychleji.
Denní stacionář SANANIM, o.s.
Janovského 26
Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Email : preslova@sananim.cz , stacionar@sananim.cz
Sice jste jako kontaktní místo uvedl zcela jiný kraj... jde o to, že toto zařízení zprostředkovává léčbu v terapeutické komunitě / která je v ČR jediná / umožňuje závislým matkám absolvovat léčbu společně se svým dítětem.  Bylo by tedy vhodné, se co nejdříve s paní PHDr. Preslovou spojit telefonicky, objednat kamarádku na konzultaci a naplánovat další vhodné kroky. Pokud je kamarádka motivována, jak jste uvedl a Vy jste ochoten ji pomoci / v tom smyslu, že ji např. odvezete /, neviděla bych zase až tak velký problém ve vzdálenosti. Rozhodně je třeba situaci urychleně začít řešit s ohledem na nenarozené dítě. Pokud se bude léčit a abstinenci prokazatelně udrží, může pak se svým dítětem normálně žít a vychovávat jej jako jakákoliv jiná matka. Pro OSPOD / orgán sociálně - právní ochrany dětí /, je ale samozřejmě důležitou skutečností, od které se pak vše odvíjí, zda matka nezletilého dítěte skutečně abstinuje, což je zcela legitimní.
Pro více info o zmíněné komunitě, tak o Denním stacionáři, kde lze vše zařídit naleznete zde www.sananim.cz - v rubrice Naše zařízení zadat Terapeutická komunita Karlov TKK a Denní stacionář DST.
Pokud byste po přečtení informací z našich webových stránek, měl nějaké případné doplňující dotazy, klidně zase napište.
Přeji hodně štěstí a Vám hodně sil. Rozhodně je od Vás velmi hezké, že máte snahu pomoci.
S pozdravem Markéta K.