náhražka pervitinu
Jiří
Dobrý den, mám dotaz, zda existuje nějaká náhražka v podobě léku za pervitin, tak jako za heroin subutex a metadon. Dozvěděl jsem se o ritalinu, je legálně dostupný nějaký stimulant nebo přípravek podobný amfetaminu, potřebuju povzbudit. Je mi 24 let. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
ritalin je lék, který je u nás indikován v případech ADHD (jde o spektrum poruch pozornosti) a při narkolepsii. Jako substituce pervitinu se předepisuje naprosto výjimečně, a to zpravidla v případech, kdy lze v anamnéze tuto poruchu vysledovat. Závislost na stimulanciích je často spíše kontraindikací.
Jde o lék, který není běžně dostupný. Vydává se pouze na lékařský předpis. Důvodem je mimo jiné možnost rozvoje závislosti. Užívání ritalinu má řadu rizik a vedlejších účinků a při jeho užívání je třeba dodržovat mnoho pravidel. Podrobnější informace najdete v příbalovém letáku - viz odkaz:
www.sukl.cz/_download/pil/PI60005.doc.
Pravdou zůstává, že řada lidí se  "sama medikuje" pervitinem. V pozadí jejich užívání přitom stojí důvody jako jsou sklony k depresím, stresové a výkonostní zaměstnání, nízké sebevědomí, životní nespokojenost apod. Všechny uvedené obtíže je možné řešit ne jen medikací, ale také například v rámci fytoterapie, psychoterapie apod. Kdybyste měl o řešení své situace zájem, můžete napsat více, nebo se sám obrátit na psychiatra. V případě, že užíváte pervitin, můžete zkusit i AT poradnu. Kontakty najdete na www.drogy.net/databaze-kontaktu.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.