Psychedelika
Shaman
Dobry den, chci se zeptat kdyz uzivam psychedelika cca jednou za dva mesice zda je to dokonce pro srovnani psychiky zdrave? Nasledujici dny po vyletu mam krasny pohled na svet, vse se mi dela lip, prace, zivot me bavi vic, lip si planuju veci s vedsi pravdepodobnosti uspechu atd...
Jeste bych se chtel zeptat jak konkretne marihuana a ostatni psychedelika(LSD, Psylocybin...) zmensujou rozvoj osobnosti u mladsich jedincu?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, užívání halucinogenů rozhodně nevede ke srovnání psychiky a enní pro psychiku zdravé. To, že zrovna Vám je po nich dobře a cítíte se líp i několik dní po užití, je spíš náhoda a štěstí než cokoli jiného. A nezaručuje Vám to ani, že to tak bude stále. Halucinogeny jsou nejen pro mladé lidi . i když u nich je riziko vzhledem k nedokončenému vývoji vyšší - poměrně rizikové z hlediska psychických potíží, od úzkostí až po psychózy.
Vaší druhé otázce na zmenšení rozvoje osobnosti moc nerozumím. Možná tím bylo myšleno (zřejmě jste to někde četl?), že při pravidelném užívání halucinogenů, především THC, ztrácí jedinec zájem o jiné aktivity a tím tedy zužuje okruh svých zájmů a dochází k menšímu rozvoji jeho osobnosti než by mohlo. Ale to se týká opravdu hlavně marihuany a pravidelného a intenzivnějšího kouření.