petra
pervitin
dobrý den.. dneska sem si dala dvě docela dobrý čáry.. bylo všechno v pořádku.. teda spíš jako vždycky.. dala sem si cigáro a sypala sem jako vždycky že sem nikoho nepustila ke slovu ale bylo mi dobře.. pak sem si dala pár skleniček vína zředěný sladkou vodou..( asi 4 ) cejtila sem jak mi to jde do hlavy ale taky všechno bylo v pohodě.. pak ale všichni odešli.. a já to trochu poklidila.. a pak sem si dala ještě cigáro.. a to mi asi nějak nesedlo.. a je mi strašně špatně.. mám třes v rukou.. teda dá se říct že se klepu celá.. bolí mě hlava zornice mám roztáhlí tak že mám oko jednu velkou roznici.. je mi zima nohy mám zmrzlí tak že už nevím jak je mám zahřát.. srdce mi bije takovím způsobem že se mi z toho hejbe i mikina.. sem trochu unavená ale když zavřu oči tak mi cukaj oční víčka a prostě je nezavřu hned se mi sami otevíraj... co mám dělat ? co to vlastně vůbec je..? vím pervitin se nemá míchat s alkoholem ale bylo to malý množství a všechno to odstartovalo až to poslední cigáro.. je mi zle od žaludku... tohle sem nikdy nepocítila.. a to už pervitin beru nákej ten rok je mi 19

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
bohužel není naše poradna schopná reagovat rychleji. Odhaduji, že v tuhle chvíli už pro Vás nejspíš nebude odpověď aktuální. Ale kdyby přeci jen...
Popisujete, že se Vám udělalo po užití pervitinu, alkoholu a cigaret špatně, cítila jste třes v rukou, de facto jste se klepala celá, bolela Vás hlava, zorničky jste měla roztažené, zábly Vás nohy, ale srdce přitom bylo jak o život atd.
Nepopisujete, jak jste na tom byla po psychické stránce - před a během intoxikace. Jestli trpíte úzkostmi, panickými záchvaty, zda jimi trpěl někdo v rodině. Nezmiňujete se o tom, zda jste něco takového zažila poprvé, ani jak si to sama vysvětlujete. Není jasné, co přesně se dělo během užívání (o čem se mluvilo, co všechno na Vás působilo apod.). Bez povšimnutí by nejspíš neměla zůstat ani stránka fyzická. Jak jste byla odpočatá, zda jste ten den jedla, pila, jaký byl váš celkový zdravotní stav atd.
Ne všechny intoxikace probíhají příjemně. V souvislosti s pervitinem bývají nejčastěji zmiňované toxické psychózy. Ale také pociťování srdečních obtíží, záchvaty paniky, strachu a úzkosti. Všimne-li si na sobě uživatel něčeho neobvyklého, stává se, že svou pozornost na problémy zaměří, a ty se pak kumulují. Ve výsledku není snadné oddělit původní účinek od dopadů vlastního psychického vystresování.
Bohužel, těžko říct, co přesně se stalo Vám, nebo čím byl stav vyvolám.
Možných vysvětlení by byla nejspíš celá řada - od jednoduché únavy a vyčerpání v kombinaci s časným počátkem experimentování s pervitinem, přes jednorázový "záchvat paniky" až po první příznak vážnějších problémů.
V případech, kdy se stav během několika následujících hodin (maximálně dní) po vysazení sám nesrovná, je na místě vyhledat odborníka z oboru adiktologie-psychiatrie. Včasným nasazením vhodných léků lze stav většinou velmi rychle srovnat. Do budoucna je však třeba si dávat o to větší pozor. Nepříjemné stavy mají tendenci se opakovaně vracet.
Kdybyste stála o osobní rozhovor, napište, která větší města jsou Vám dostupná. Pokusila bych se Vám zprostředkovat kontakt na odborníka, který by na Vás nekoukal ani jako na blázna, ani jako feťáka, ale pokusil by se Vám pomoct.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.