Thc v praci
Gekon
Dobry den, potreboval bych poradit. Jsem pravydelny kurak maryhuany, v praci zacali delat testy na thc. Maji testy ze slin, ktery udajne zjisti pritomnost thc do tri dnu, ale v zakoniku se pise ze nesmim byt pod vlivem omamne latky. Stav po zkoureni trva max sest hodin, jak zamestnavatel muze urcit ze jsem pod vlivem, kdyz droga uz nepusobi?? Dekuji za odpoved

Odpověděl: Jakub Minařík
Aktivní metabolity přetrvávají ještě nějakou dobu po užití, počítejte s minimálně 12, spíše 18 hodinami, bezpečná doba je asi 24. Do té doby jste ovblivněný, i kldyž si to neuvědomujete. Když byste se se zaměstnavatelem dostal do sporu, je nezbytné výsledek konfirmovat a hledat aktivní metaboloty. Myslím, ale to je spíše otázka pracovního práva, že vyšetření by měl platit zaměstnavatel, vám ho pak může strhnou ze mzdy, pokud by se pozitivní metabolity prokázali. Vyšetření bude jistě umět národní referenční laboratoř pro forenzní toxikologii.