cigára a šíša
monna
Dobrý den... měla bych takový dotaz jsem kuřačka 7 let jak dlouho je prokazatelný nikotin v těle a za jak dlouho se my vyčistí plýce uplně ?? a chtěle bych se ještě zeptat jestly jsou lepší cigarety nebo vodnice?? je v tom vubec rozdíl??

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Naše poradna se specializuje spíše na závislost na nelegálních drogách, co se týče kouření tabáku, tak Vám můžeme doporučit erudovanější kolegy v této internetové poradně: http://www.odvykani-koureni.cz/Poradna-lekare-odpoved. Pokusím se Vám ale aspoň rámcově odpovědět. Co se týče možnosti detekce nikotinu (resp. jeho metabolitu kotininu), tak se dá zjistit v těle max deset dní od poslední cigarety. Co se týče regenerace organismu po dlouhodobém kouření, je potřeba znát mnoho podrobností - o intenzitě kouření, vašem věku, zdravotním stavu, rodinné anamnéze. Spíše by Vám pak mohl poradit lékař v osobním kontaktu a případně po odborném vyšetření. Co se týče rizik kouření cigaret a tabáku z vodní dýmky, vodní dýmka není menším rizikem. Samozřejmě záleží na frekvenci kouření a dalších faktorech. Informace k tématu najdete např. v těchto článcích:
http://www.novinky.cz/zena/zdravi/127096-koureni-vodni-dymky-neni-bezpecnejsi-nez-cigarety.html
http://www.toplekar.cz/archiv-clanku/vodni-dymka-se-svou-nebezpecnosti.html
Doufám, že Vám odpověď posloužila alespoň zčásti a pokud byste měla nějaké další dotazy, lépe je se obracet pak na kolegy ve výše uvedené internetové poradně.