Piko a leky
Trina
Ahoj,asi 3měsíce užívám Elontril 300mg/1denne.Asi po roce jsem si dala piko,a ten den jsem vynechala ten Elontril.Chtěla bych poprosit o info,jak moc perník ovlivní účinky Elontrilu..a jak? A zda,když pokračuji dál v léčbě,může mít Elontril jiné účinky než měl doposud...Děkuji Trina

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
ptáte se na důsledky užívání pervitinu v kombinaci s Elontrilem (300mg/den). Elontril je antidepresivum obsahující látku bupropion. Bupropion funguje jako selektivní inhibitor neuronálního zpětného vychytávání katecholaminů (noradrenalinu a dopaminu) s minimálním účinkem na zpětné vychytávání indolaminů (serotoninu). Bupropion sám sice neinhibuje monoaminooxidázu, nicméně pervitin ano. Z tohoto důvodu je užívání obou látek dohromady poměrně nešťastné.
Když se podíváte na video věnované speedu, zjistíte, co způsobuje v mozku pervitin: http://starawww.drogovaporadna.cz/drogyamozek.html. Bupropion působí na tomtéž místě jako pervitin a zabraňuje zpětnému vychytávání noradrenalinu a dopaminu. Při užítí obou látek současně dojde postupně k vyčerpání synapsí.
Už při jednorázovém užití obou látek současně (nemyslím teď naráz, ale s překrytím účinku) nelze vyloučit epileptické paroxismy. Po "vyprchání" účinku můžete pervitinu očekávat o to větší propad nálady. Zejména při opakovaném užívání může být výsledkem zhoršení Vašeho depresivního onemocnění, i přes pokračování v užívání léků. Chcete-li, aby se Váš stav dlouhodobě nezhoršil, nebo dokonce zlepšil, pak je doporučení jednoznačné: NEKOMBINOVAT!
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.