stimulancia
k
Dobrý den,
mám nového přítele, občas, cca jednou za dva,tři týdny si dá čáru kokainu nebo MDMA. jak velký to je problém?
vím, že psychologická závislost se tvoří v podstatě hned.Je tedy zavisly? jak je to nebezpecne ve srovnani s vikendovym pitim alkoholu?jaké může mít potíže?
dekuju za odpoved, k

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
přítel je zatím asi spíš víkendový uživatel, otázka je, jestli to tak i zůstane. S extází asi ano, u kokainu už to tak jisté není. Problém je to tak velký, jak velký je pro něj a hlavně pro Vás. Pokud Vám to nevadí, není co řešit. Pokud to nijak nezasahuje do jeho fungování, vztahu k Vám apod.
Asi bych jeho užívání nenazvala závislostí, opravdu je to spíš víkendový uživatel. Oproti alkoholu je hlavní riziko v tom, že užívá nelegální látky. Jinak v obou případech by hrozilo, že závislosti propadne. A stejně tak se to stát nemusí. Hlavní potíž opět souvisí s tím, jeslti se mu podaří takovou frekvenci užívání udržet. Pokud ano, pravděpodobně ho to za pár let přestane bavit a žádné velké následky to mít nebude. Pokud ale ne, může se dostat do velkých problémů a Vy s ním.