zjistitelnost marihuany v testech
Earl
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem týkající se drogové problematiky. Před pěti lety jsem po dlouhé době úžívání (3roky) přestal kouřit marihuanu, kterou jsem kouřil více méně každý den. Nyní mám kvůli této mladické nerozvážnosti obavy, že neprojdu lékařskými testy, které potřebuji pro pokračování v karierním postupu. Můj dotaz tedy směřuje k tomu, zda je vůbec možné po takové době těmi nejpřísnějšími krevními a močovými testy zjistit stopy této drogy? Podotýkám, že to byla jediná droga, kterou jsem kdy užil. Abych dostal opravdu adekvátní odpověď, musím tedy sdělit i podrobnější informace. Je mi tedy 25 let a jedná se mi o testy, které musi adept slozit, aby mohl získat pilotí oprávnění, tzv. 1st class. Je tedy možné, abych těmito testy prošel? Za čas strávený nad mým dotazem Vám velice děkuji a jsem s pozdravem Earl

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že jste před 5 lety přestal s 3 letým intenzivním užíváním marihuany. A zajímá Vás, zda něco takového odhalí testy z moči či krve.
Ohledně testů často konzultujeme s Ústavem soudního lékařství a toxikologie, Ústřední toxikologickou laboratoří, která sídlí na adrese Ke Karlovu 2, Praha 2, areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A2, telefon: 224 967 188.Pokud jde o testy z moči a krve, je THC (účinná látka v marihuaně) prokazatelná řádově dny až měsíce. Podrobněji to popisuje tabulka níže.
moč
sliny, pot
krev
Poznámky
THC
1-30 dní
max. do 14 dnů
do 14 dnů
dle intenzity užívání, z moči při občasném užívání se testy negativizují do 14 dnů, detekce z krve při občasném užívání do 10 dnů
Z toho vyplývá, že se ve Vašich testech nic neprokáže. A můžete zůstat v klidu.
Nicméně existují testy, které by takto intenzivní užívání po dobu 3 let prokázat mohly. Jde o poměrně drahé testy z vlasů, nebo ochlupení. Nicméně předpokládám, že o tento typ testů se u Vás jednat nebude.
Zajímalo-li by Vás, jak je to s testy z vlasů nebo ochlupení, případně by Vám šlo o konkrétní typ testu (jméno výrobec, přesný druh testu, který Vás čeká), můžete se pro podrobnější informace obrátit sám přímo na toxikologickou laboratoř.
Ale znovu opakuji, pokud se jedná o testy z krve, či moči, můžete podle mého názoru zůstat v klidu.
Přeji hodně štěstí v kariérní postupu.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.