Chtělo by to změnu
motejl
Zdravím, rok abstinuju, přes půl roku šlo všechno hladce, skončila jsem ze dne na den po dvou ročním užívání. Našla jsem si přítele, který mě držel, snad jsem byla i šťastná, pak jsme se rozešli. Udělala jsem to já. Kromě toho, že jsem brala pervitin trpím navíc trichotillomanií, což možná docela souvisí s tím, proč jsem do toho spadla. Poslední dobou šílím. Cítím, že po perníku zůstalo v mým životě prázdný místo, který nevím, jak zaplnit. Chodím do školy, maluju, věnuju se svýmu psovi, ale nebaví mě to. Nebaví mě vůbec nic. Pořád myslím na to, jak jsem žila před tím. Myslím, že mi tak ani nechybí pervitin sám o sobě, ale ten drogovej život. Nezávislost v závislosti. To, že jediný problémy představovalo shánění peněz a drog. Teď si připadám jako chodící mrtvola. Všude kolem je šedo, ale já chtěla vždycky bejt barevnej motýl. Děti ve škole mě nemají rádi. Zůstala jsem pro ně feťákem. Ale ani já je nemám ráda. Nemám si s nimi co říct. Jediné čím se bavím, je to, že v pátek večer vyrazím ven, ojedu jakýkoli týpky, co mi přijdou pod ruku a v pondělí ráno fičím do školy. A zase dokola. Večer chodím spát a ráno vstávám. To je všechno. Nevím, co po vás chci. Ani asi neumím pořádně zformulovat dotaz, kterým se ptám na nic. Tak nějak doufám, že řeknete něco, co mě nakopne a já pak budu moct změnit život nebo spíš pohled na něj. Nebo něco. Cokoli. To je asi všechno. Vlastně nic..

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
to, co popisujete, se často lidem po nějaké době abstinence stává. Vy máte odvahu se na prázdnotu po pervitinu podívat střízlivýma očima sama. Jsou tací, kteří tohle místo zaplní vztahem (za jakoukoli cenu, jakýmkoli), jinou drogou, prací apod. Po dvouletém období, kdy člověk jel na pervitinu a prožíval relativně rychlé a intenzivní změny nabuzení i nálad, je prostě logické, že s vystřízlivěním přijde obyčejná denní šeď. Tím chci říct, že i když je to nepříjemné, není to nenormální.
Jsou lidé, kterým se to samo srovná. Jsou tací, kteří s tím potřebují pomoct. A pak jsou tací, kteří se bez pomoci neobejdou, protože tu šeď vnímali už před tím, než s pervitinem začali. Ten byl pro ně vlastně jen takovou automedikací. Pomoc může spočívat v psychoterapii nebo lécích od psychiatra, případně v kombinaci.
Píšete, že trpíte trichotillomanií, což určitou souvislost s psychickými obtížemi naznačuje. Obrátila bych se tedy na odborníky, kteří se věnují oboru psychiatrie v kombinaci s psychoterapií a zároveň nebudou na člověka s drogovou anamnézou koukat skrz prsty. Možná Vás tam nenaučí létat, ale třeba Vás dokáží popostrčit k prvnímu skoku padákem :).
Kdybyste byla z Prahy, rovnou bych Vám doporučila Specializované ambulantní služby CADAS, Spálená 12, tel. 222 924 245 (více info na www.sananim.cz). Jste-li odjinud, napište, která větší města jsou Vám dobře dostupná.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.