podrážděnost-piko
petra
dobrý den beru pervitin tak půl roku... je mi 19.. často sem podrážděná... na kamarády sem hnusná a s rodičema se nedá normálně bavit teda aspon z mojí strany... nevím co mám dělat mrzí mě to ale prostě s tím asi nic neudělám... třeba mi stačí aby mi někdo blbě odpověděl nebo jen pitomí NE mi řek a sjedu ho jak malý dítě... dost mi ostatní lezou na nervy.. neposlouchám je.. a pak taky nwm co mám na to odpovědět... zdá se mi že na mě všichni koukaj... že mě sledujou...když vidim že někdo mluví s někým potichu tak mám pocit že mě pomlouvat že sou všichni proti mě spolčený a já nwm co mám dělat.. mám v hlavě pěknej bordel.. když sem sama doma tak se mi zdá že furt někdo chodí kolem mího pokoje... kolikrát sem šla na záchod a před pokojem vidím jak tam stojí postava tak jí vždycky obejdu a zalezu do pokoje... připadám si jako šílenec.. ale nevím co s tím... nebo se s kámoškou domluvim na určitým čase a ona přijde o 5 min dýl a hled mě chytne rapl... mrzí mě to jak sem na všechny hnusná.. poradíte mi prosím co s tím mám vším dělat..

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
je Vám 19 let a půl roku užíváte pervitin. Pozorujete na sobě podrážděnost, výkyvy nálad, rozlady, zmiňujete i stihoman a zrakové a sluchové halucinace. Nevím, které z těchto zážitků zažíváte za střízliva a které, když jste pod vlivem. Tak či onak, vše to může souviset s užíváním pervitinu.
Podrážděnost, náladovost, rozlady a smutky jsou typické pro dojezd a vysazení. Prudké změny nálad se mohou vyskytovat i ve stavu akutní intoxikace, případně po několikadenní jízdě. Stihoman a halucinace často souvisí s delším a intenzivním užíváním bez přestávky, kdy se mozek vyčerpá a začne "šílet".
V případě, že máte tyto stavy pouze v době, kdy několik dní za sebou beze spánku užíváte, pak je nejlepší si odpočinout. Do budoucna myslet na to, že je potřeba dávat si pauzy, jíst, pít a spát. Tím předejdete rozjetí podobného stavu, případně toxické psychoze.
Jestli však máte takové stavy i po několikadenní abstinenci, pak by to chtělo vysadit na delší dobu a zjistit, jestli se Vám díky pervitinu "nerozjela" nějaká psychická porucha, která by mohla mít i trvalejší následky. Čím dřív by se na takovou věc přišlo, tím lépe. Občas stačí takové obtíže včas a správně zamedikovat, stav se pak sám srovná.
V takových situacích je na místě obrátit se na odbornou pomoc, psychiatra z oboru adiktologie. Mají s podobnými věcmi zkušenost a nekoukají na Vás jako na feťáka, ani jako na blázna. Když byste stála o kontakt na někoho z této oblasti, napište, která větší města jsou Vám dobře dostupná.
Budete-li chtít, můžete k reakci využít i skrytou poznámku, která nebude přístupná z veřejného webu.
Zdraví,
Gabriela Koryntová.