piko
veruna
dobrý den.. mám takovej problém.. ve škole si myslí že beru drogy a vyhrožovali mi testama ale pak z třídní vypadlo že to by mi musel navrhnout ředitel a musel by na to mít důvod... jenže za nedlouho bude rodičák a já se bojím že se o tom z mojí matkou budou mluvit a že jí klidně ten papír na ty testy dát podepsat.. a jak já to pak budu vysvětlovat když mi najdou v moči AM.. ?? a co s toho muže být kdyby se to v moči potvrdilo.. ?? je mi 19 a beru už 2 roky.. nejsem závislá pžez tejden neberu ale jak mile přijde pátek večer tak bezrozmýšlení si začínám schánět dávku abych měla co dělat... minulej víkend sem nic neměla ptž prostě nebyly peníze ale myslela sem že se unudím k smrti poprví sem byla doma ptž se fakt nedalo nic dělat a mezi kámoše nesjetá se mi nechtělo ptž fakt nwm o čem bych se s nima měla bavit... ani nwm co o tom chci vědět .. jestli na to chci znát nějakou dpověd a taky jestli je na to nějaká odpověd ale chtěla bych vědět proč se jinak nedokážu bavit... ??

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že je Vám 19  a 2 roky užíváte víkendově pervitin. Což, popravdě, není s ohledem na Váš věk zas tak málo. Není divu, že si po dvou letech bavení na pervitinu, nedokážete zábavu bez pervitinu představit. Spousta lidí, kteří začínají abstinovat, si neumí představit, co budou celé dny dělat, o čem si budou s lidmi povídat, bojí se, že se nedovedou bavit s nikým jiným, než s lidmi, kteří berou, a jediné téma, které je napadá jsou zážitky na drogách. Chce to většinou čas, a ze začátku se trochu nutit do nějakých jiných aktivit a koníčků.
Pokud jde o testy na AM, počítám, že máte na mysli pervitin (metamphetamin). Testování ve školách je hodně kontroverzní téma. Přesto k němu některé školy sahají, zejména v situaci, kdy mají na užívání drog podezření. Dávají tím najevo nejen starost o toho, kdo je pod vlivem, ale snaží se tak dostat drogy ze školy. Jestli jsem to pochopila dobře, stačí, aby Vaše matka podepsala souhlas s testováním, a následně Vás bude moci škola nechat otestovat.
Píšete, že nejste závislá. O tom s Vámi nebudu polemizovat. K diagnóze závislosti je potřeba lékařského posouzení. Rozhodně lze říct, že s pervitinem dlouhodobě experimentujete, případně že ho pravidelně rekreačně užíváte. Zároveň je to na Vás nejspíš nějak znát i navenek. Podle toho, co píšete, totiž škola tuší, že drogy užíváte.
Napsala jste k nám na poradnu. A tak si říkám, jestli už Vás to přeci jenom po dvou letech nepřestává bavit a neříkáte si, že by to možná chtělo nějakou změnu?
Jestli ano, napište víc. Můžete k tomu použít i skrytou poznámku, která nebude přístupná na veřejném webu.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.