pomoc
Majda
Jsem ze Sumperka byla jsem v protidrogovem centru ale tam mi nedokazali pomoci.Nevim zda bude lepsi ho nechat jit .Nejhorsi je ze me zacina brat sebou dolu,nejim hubnu jsem psychicky na dne.Dekuji moc za odpoved.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
netuším, v jakém smyslu myslíte ,,nedokázali pomoci"...pokud Váš přítel v sobě nenajde dostatek síly, odhodlání a motivace sám se sebou něco udělat, jsou veškeré snahy marné...to tak bohužel je. Vše vždy záleží na rozhodnutí dotyčné konzumující osoby, jak na své braní nahlíží a jak moc je ochotna spolupracovat. Pokud přítel není ve stadiu spolupráce, máte pravdu, pomoci nelze. Ale pokud to velmi ohrožuje Vás a dle mého úsudku z Vašeho psaní ohrožuje, může Vám být pomoci, v tom smyslu - lépe tímto náročným a těžkým obdobím projít...
Zdali se rozhodujete přítele opustit, což Vám nikdo nemůže mít za zlé, nebojte se využít poradenských služeb pro rodinné příslušníky a další blízké osoby, které tyto zařízení také ve svých službách bezplatně nabízí. Nechci Vás nijak strašit, ale pokud v sobě naleznete sílu partnera opustit, tím zdaleka nic nekončí. Určitě v sama v sobě budete bojovat s pocity vinny a také známe z praxe případy, kdy uživatelé, kteří jsou partnery díky nezvládnuté závislosti opuštěni, stejně z jejich životů jen tak rychle sami nezmizí. Myslím si, že pomoc budete potřebovat. I z takových důvodů jsou poradenské služby nabízeny, nebojte se jich využít. Nemusíte chtít pomoc pro něj, když ji odmítá, můžete chtít pomoc pro sebe.
Níže uvádím možné kontakty na centra v Šumperku, zcela úplně dole je kontakt na Poradnu právě pro blízké osoby v Olomouci.
Kontaktní centrum KRÉDO
PONTIS Šumperk, o.p.s.
Temenická 1
Šumperk
Tel : 583 550 235, 774 160 020
Kontaktní osoba : Mgr. Miroslav Adámek
www.pontis.cz
AT ambulance - Centrum duševního zdraví
Domov důchodců - budova B
U Sanatoria 25
Tel : 583 223 973
Kontaktní osoba : MUDr. Miroslav Novotný
http://eeg-feedback.cz/
AT ambulance
M.R. Štefánika 3
Šumperk
Tel : 583 411 946
Ambulance Adiktologie - sdružení PODANÉ RUCE, o.s.
/ poradna pro uživatele, gamblery, rodiče a osoby blízké /
Michalská 2
Olomouc
Tel : 773 996 916 ( problematika drog ), 608 229 528 ( hazardní hry )
Kontaktní osoba : PHDr. Kateřina Andrlová
www.podaneruce.cz
Zřejmě jste pro svého partnera udělala vše, co bylo ve Vašich silách. To, že se to minulo účinkem, není Vaše chyba. Za konzumaci drog si nese odpovědnost každý sám a každý se může rozhodnout, zda bude žít s nimi či nikoliv...Závislé osoby mají tendence ze svého ,,zpackaného života" obviňovat své okolí, manipulovat, leckdy i citově vydírat...nenechte se do této ,,hry" vtáhnout. Vaše chyba to není. Myslím, že je teď řada na Vás a upřednostnění Vašich pocitů a potřeb. Umím si představit, jak jste poslední dobou řešila zcela jiné záležitosti, jen ne sama sebe.
Buďte na sebe opatrná, mějte se hezky. Pokud budete potřebovat, klidně zase napište. Můžete využít i tvz. ,,skryté poznámky", která není součástí veřejného webu, nikdo jiný ji tedy neuvidí.
Přeji hodně sil !
S pozdravem Markéta K.